تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۸ میلیارد و ۹۸۲ میلیون ریال برای اجرای پروژه‌های گازرسانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هزینه می‌شود.

سیدمرتضی نیرومند اسکویی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون پروژه گازرسانی در ناحیه صنعتی صنایع دستی (قزلجه میدان) با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۸۱۷ میلیون ریال و طول شبکه بیش از یک هزار و ۵۰۰ متر و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصد در مرحله تزریق گاز است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه امکان تامین گاز مورد نیاز کلیه واحدها فراهم می شود، اظهار داشت: پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی مرند۲  نیز با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال و طول شبکه بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ متر با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۵ درصد در دست اجراست.

نیرومند اسکویی، ادامه داد: پروژه گازرسانی به ناحیه صنعتی علیشاه نیز با احداث شبکه توزیع گازرسانی داخلی با اعتبار بیش از چهار میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال و طول شبکه بیش از یک هزار و ۷۰۰ متر به اتمام رسیده و احداث خط تغذیه آن نیز به طول حدود یک هزار متر توسط شرکت گاز استان در دست اجرا بوده که پس از اتمام نسبت به تزریق گاز به واحدهای صنعتی این ناحیه صنعتی اقدام می شود.

آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی بوده که ۶ درصد از واحدهای تولیدی شهرک‌های استان به صنایع بزرگ و ۹۴ درصد از واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی به صنایع کوچک و متوسط اختصاص یافته است.