مشهد- ایرنا- رییس کمیته بهداشت قرارگاه عملیاتی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۳۸ هزار و ۷۹۷ نفر از گروه‌های هدف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه واکسینه شدند که از این تعداد یک میلیون و ۳۲۰ هزار و ۱۷۹ نفر دُز اول و ۶۱۸ هزار و ۶۱۸ نفر دُز دوم را دریافت نموده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مهدی قلیان با قدردانی از تلاشهای مدیران و کارکنان حوزه بهداشت در واکسیناسیون کرونا افزود: با توجه به دستور وزیر بهداشت، مبنی بر سرعت در انجام واکسیناسیون و با توجه به ورود محموله‌های واکسن به این استان در حال حاضر واکسیناسیون کرونا برای متولدین قبل از سال ۱۳۷۰ در حال انجام است.

وی ادامه داد: در همین راستا طی توافق با شهرداری مشهد بزرگترین مرکز واکسیناسیون خودرویی و تجمیعی شرق کشور با هفت خط خودرویی در نمایشگاه بین المللی مشهد راه اندازی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۳۲ پایگاه تجمیعی و مرکز واکسیناسیون کرونا در شهر مشهد و ۱۳ مرکز در شهرستان های تابعه این دانشگاه در حال ارائه خدمات واکسیناسیون کرونا می باشند و ۱۶ پایگاه واکسیناسیون در شهر مشهد نیز برای واکسیناسیون مادران باردار راه‌اندازی شده است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. این دانشگاه به عنوان قطب پزشکی در شرق کشور دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۳۱۸ هزار و ۳۲۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۱۴ هزار و ۷۵۹ نفر رسیده است. 

همچنین تاکنون چهار میلیون و ۵۹۷ هزار و ۲۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.