سمنان- ایرنا- طبق جدیدترین آمار رسمی، ۲۵۷ مبتلای قطعی به کرونا در استان سمنان شناسایی شدند و با این تعداد، آمار کل مبتلایان قطعی استان از ابتدای شیوع این ویروس تا ظهر روز دوشنبه به ۶۶ هزار و ۸۶۰ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه دوشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه ۲۲ شهریور ماه، ۲ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند و تعداد فوتی های استان به یکهزار و ۳۷۴ نفر رسید.

بنابر این گزارش، ۲۴۷ مورد مثبت سرپایی در استان ثبت شد، ۲۴ بیمار بستری جدید و ۵۷ بیمار نیز ترخیص شدند اما همچنان ۴۵۰ فرد قطعی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی سامانه ماسک وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی، شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز، شهرستان‌های سمنان، دامغان، آرادان، مهدیشهر و گرمسار در وضعیت نارنجی، و شهرستان‌های میامی و سرخه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۴۸ نفر دیگر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و با تزریق یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۲۰۵ دُز واکسن کرونا، رکورد تزریق روزانه واکسن در کشور برای چندمین بار شکسته شد.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز(یکشنبه) تا امروز دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۵۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۱۶۳ نفر از آنها بستری شدند.

۷ هزار و ۲۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.