بجنورد- ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۱۶۰ هزار نفر افراد زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی این سازمان در سطح شهرها علاوه بر دریافت خدمات درمانی دولتی از خدمات مراکز درمانی بخش‌ خصوصی و مطب‌ها نیز بهره‌مند شدند.

دکتر محسن رعنایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی، می‌توانند با انتخاب پزشک خانواده خود و تشکیل پرونده از مزایای ویزیت پزشکان بخش خصوصی بهره‌مند شوند این در حالی است که تاکنون تنها می توانستند از بخش دولتی خدمات دریافت کنند.

وی افزود: بیمه‌شدگان تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی، از اول مهرماه سال جاری به شرط رعایت سیستم ارجاع می‌توانند تنها با پرداخت ۶ هزار تومان از خدمات پزشکان در بخش خصوصی بهره‌مند شوند.

رعنایی گفت: اعضای زیر پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفته بودند و می توانستند از خدمات مراکز دولتی نیز بهره مند شوند اما هم اینک از خدمات بخش خصوصی نیز برخوردار می شوند.

وی اظهار داشت: بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی، می‌توانند با انتخاب پزشک خانواده خود و تشکیل پرونده از مزایای ویزیت پزشکان بخش خصوصی بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون تلاش می کنیم با فراخوان مراکز درمانی و پزشکان بخش خصوصی را برای اجرای این طرح دعوت کنیم تا با بیمه سلامت قرارداد داشته باشند گفت: هزینه های بخش خصوصی و پزشکان را به صورت سرانه به آنان پرداخت خواهیم کرد و در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

وی افزود: تمامی افرادی که زیر پوشش بیمه سلامت همگانی هستند به دلیل شرایط کرونایی بیمه آنان تمدید خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری نیز نیست.

وی با بیان اینکه این طرح در سال های گذشته در چند استان به صورت پایلوت اجرا شده بود گفت: هم اینک اجرای این طرح اجباری است و این سازمان بیمه گر ملکف به اجرا و ارایه خدمت به قشر محروم جامعه است.

رعنایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به منظور ویرایش اطلاعات بیمه ای خود و اعضای خانواده تحت پوشش و تمدید اعتبار بیمه سلامت بیمه شدگان می توانند به نشانی www.bimehsalamatiranian.ir  مراجعه کنند.

وی تعداد افراد زیر پوشش این سازمان بیمه گر در استان را ۶۹۹ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این افراد در قالب پنج صندوق عضو بیمه سلامت هستند که شامل ۵۷ هزار نفر از کارکنان دولت، ۴۷۷ هزار نفر بیمه شده روستایی، هفت هزار و ۷۰۰ نفر ایرانیان، ۱۶۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی و ۲۷ هزار نفر نیز مددجویان نهاد های حمایتی، خانواده شهدا و طلاب است، می شود.

رعنایی افزود: در مجموع حدود ۸۴ درصد بیمه شدگان از خدمات رایگان بهره مند هستند که شامل بیمه شدگان روستایی و بیمه سلامت همگانی است که حق بیمه پرداخت نمی کنند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.