مشهد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش تایباد گفت: ۳۰ درصد واحدهای آموزشی این شهرستان مرزی واقع در شرق خراسان رضوی تخریبی یا فرسوده است و به بهسازی و بازسازی نیاز دارد.

احمد برزخی‌ فریمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به طرحهای نیمه‌تمام آموزش و پرورش تایباد نیز اشاره و بیان کرد: در حال حاضر هشت پروژه آموزشی نیمه تمام این شهرستان زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای بهره برداری نهایی از آنها به کمک خیران و دولت نیاز است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به پراکندگی جمعیت در تایباد ساخت تعدادی فضای آموزشی دیگر برای نقاط پرجمعیت این شهرستان مرزی لازم است.

مدیر آموزش و پرورش تایباد گفت: با کمک نیکوکاران و اختصاص اعتبارات دولتی، در سال تحصیلی پیش رو، هشت فضای آموزشی با ۴۲ کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی این شهرستان در ۲ بخش مرکزی و میان ولایت افزوده خواهد شد.

برزخی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره و بیان کرد: تعداد دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در تایباد نزدیک به ۳۰ هزار نفر است که در سال تحصیلی جدید شمار دانش آموزان ابتدایی بدو ورود به مدرسه در این شهرستان نسبت به سال تحصیلی گذشته ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی به ساخت استخر دانش‌آموزی تایباد به عنوان یکی از مهمترین طرحهای نیمه‌تمام آموزش و پرورش این شهرستان اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح با گذشت ۹ سال از آغاز ساخت آن همچنان پایان نیافته است.

مدیر آموزش و پرورش تایباد گفت: به خاطر شیوع کرونا در حال حاضر ۷۰ درصد دانش آموزان این شهرستان در مقاطع مختلف تحصیلی از برنامه های آموزشی سامانه شاد در این شهرستان استفاده می کنند.

برزخی افزود: این شهرستان به لحاظ شمار دانش آموزان عشایر در سطح استان خراسان رضوی با ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز رتبه نخست را دارد.

۲ هزار و ۲۰۰ معلم، کار تعلیم و تربیت حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز را در بیش از ۲۰۶ مدرسه شهرستان تایباد بر عهده دارند.

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است و این شهرستان از سمت شرق هم مرز با کشور افغانستان است.