شهرکرد- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود تولید روزانه سه هزار تن سیمان در کارخانه سیمان شهرکرد اگر چه همچنان بازار استان با کمبود نسبی روبروست اما تعادل عرضه و تقاضا رو به بهبود است.

جهانبخش مرادی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای رفع کمبود استان به سیمان باید روزانه در حدود پنج هزار تن تولید و توزیع شود که این مهم هنوز محقق نشده است.

وی ادامه داد: اگر چه به نسبت ماه‌های قبل روند تولید و توزیع سیمان در بازار استان در وضعیت بهتری قرار گرفته و روز به روز شرایط رو به بهبودی می‌گذارد اما به سبب تعطیلی ۲ ماهه کارخانه سیمان شهرکرد هنوز عرضه و تقاضا در بازار استان به تعادل نرسیده است.

مرادی قیمت هر کیسه سیمان درب کارخانه را ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که با احتساب هزینه‌های حمل و نقل هر کیسه سیمان با قیمت ۳۱ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سیمان شهرکرد از هفته آینده وارد بورس می‌شود، اظهار داشت: این موضوع در تعدیل قیمت‌ها و جلوگیری از شکل‌گیری رانت در بازار سیمان نقش موثری دارد.

مرادی خاطر نشان کرد: بر اساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، ورود کارخانه‌های سیمان به بورس اجباری است و سبب می‌شود تا سیمان عرضه شده در بازار تک نرخی شود.

به گزارش ایرنا، مجتمع سیمان شهرکرد وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در فاصله ۳۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و برای ۳۰۰ نفر شغل فراهم کرده است.