سبزوار- ایرنا- مسوول تعاون روستایی جوین گفت: با پرداخت ۴۴۱ میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال به کشاورزان این شهرستان، ۱۰۰ درصد طلب آنان بابت فروش تضمینی گندم پرداخت شده است.

احمد علی‌آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری افزون بر هشت هزار تن محصول گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان شهرستان‌ جوین به وسیله مراکز خرید دولتی، خصوصی و مباشری خریداری شده است.

وی ادامه داد: قیمت پایه تعیین شده برای خرید تضمینی گندم در سال جاری با افزایشی ۱۰۰ درصدی نسبت به پارسال، هر کیلوگرم ۵۰ هزار ریال اعلام شده بود که این قیمت با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید محاسبه شد.

مدیر جهاد کشاورزی جوین نیز گفت: در سال زراعی کنونی ۲۸ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ هزار تن کاهش داشت.

علی اکبر قارزی افزود: پارسال حدود ۵۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان جوین برداشت شده بود اما بر اثر خشکسالی و گرمای زود هنگام سال زراعی جاری، میزان تولید گندم در این شهرستان کاهش چشمگیری یافته است.

وی اضافه کرد: امسال ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان جوین زیر کشت گندم بود که به طور میانگین از هر هکتار زیر کشت، سه تن گندم برداشت شد.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

این شهرستان ۱۲ هزار بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.