تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

سنندج - ایرنا - ۱۶ نفر از کارآفرینان برتر کردستان تجلیل و به آنان کتاب "کارآفرینی و امید در ایران هزار و چهارصد" اهدا شد.

به گزارش ایرنا، آیین تجلیل از کارآفرینان برتر کردستان که روز چهارشنبه در سالن جلسات صندوق کارآفرینی امید استان برگزار شد و در این آیین کتاب کارآفرینی و امید در ایران هزار و چهارصد به ۱۶ نفر از کارآفرینان برتر استان کردستان اهدا شد. 

کتاب "کارآفرینی و امید در ایران هزار و چهارصد" با مقدمه اصغر نوراله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و خط کاوه تیموری منتشر شده است؛  این کتاب حاوی تابلوهای گلاسه با مضامین ستایش کار، تلاش و پشتکار بوده و  در قطع رحلی و در ۵۶ صفحه نوشته شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان در این آیین اظهار داشت: کارآفرینان استان در زمینه‌های مختلف تولید دانش و کار توانستند بخوبی فعالیت کنند و زمینه اشتغال را برای تعداد زیادی از جوانان فراهم کنند.

شهریار رحیمی با اشاره به اینکه داشتن مزیت رقابتی در تولید و اشتغال بالا از جمله مهمترین شاخص های تعیین کارآفرینان برتر استان از سوی این صندوق بوده است، اضافه کرد: ما همواره آماده دریافت پیشنهادات کارآفرینان برای پیشبرد و رونق تولید در استان هستیم.

وی یکی از رسالت‌های این صندوق را حمایت از طرح‌های تولیدی دارای توجیه اقتصادی و فناورانه خواند و گفت: این صندوق علاوه بر طرح‌های اجرا شده در مناطق شهری نگاه ویژه هم به روستاها دارد و با اجرای طرح‌هایی هم چون یک روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و صندوق های خرد محلی در راستای اشتغال و تولید روستاها هم فعالیت چشمگیری دارد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان اعلام کرد: این صندوق در استان از ابتدای سال جاری تاکنون به یک هزار و سه فقره پرونده تشکیل شده ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

کارآفرینان حاضر در این مراسم هم بازگشت دیر هنگام سرمایه در چرخه تولید و نبود بازار کار را از مهمترین مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و کارآفرینان استان مطرح کردند و به دلیل مشکلات موجود ناشی از شیوع ویروس کرونا، خواستار کمک صندوق کارآفرینی امید برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خود شدند.

این کارآفرینان از دست اندرکاران صندوق کارآفرینی امید کردستان به دلیل حمایت از تولید قدردانی کردند و پیشنهاد ایجاد باجه یا مرکز مشاوره کارآفرینی و کسب و کار  در شعب صندوق را مطرح و و عنوان کردند با ایجاد این مرکز متقاضیان و کارآفرنیان می‌توانند از تجربیات و راهنمایی‌های چند ساله کارشناسان و مسوولان بهره‌مند شوند و اینگونه مشکلات و موانع کارآفرینان ماقبل را تکرار نکنند.

در حال حاضر ۱۰ شعبه صندوق کارآفرینی در استان کردستان فعال است و با اعطای تسهیلات در حوزه‌های مختلف به مردم ارائه خدمت می‌کند.