شیراز-ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد فارس اعلام کرد: ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان  برای جلوگیری از دخل وتصرف سنددار شدند.

 به گزارش ایرنا، افشین نادری چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی باید راهکارهای لازم برای برطرف شدن موانع در روند اجرای طرح کاداستر(تهیه نقشه با استفاده از تصاویر هوایی) و صدور اسناد تک برگ در دستور کار قرار می گرفت.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر و صدور سند تک برگ برای عرصه‌های ملی شهرستان از اولویت‌های اصلی مجموعه منابع طبیعی است، افزود: در یک ماه اخیر  ۳۸ هزار هکتار از اراضی ملی پلاک های خلف، مجدآباد میمند، بیروکان، آبسرو،جبل النارویه، کوه شودون، کوه پودنا، بیرحمزه ، زنجیران و لهراسب شهرستان سند تک برگ صادر شده است.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد ادامه داد:تاکنون ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان منجر به اخذ سند شده که  گامی مهم و مؤثر برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین خواری به شمار می رود .

نادری بر اهتمام جدی ۲دستگاه منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک مبنی بر اجرای کامل طرح کاداستر اراضی ملی و صدور سند تک برگ برای کل اراضی ملی شهرستان تأکید کرد.

فیروزآباد از شهرستان های جنوب غربی فارس است.