به گزارش ایرنا خیرالله خادمی عصر روز چهارشنبه پس از بازدید از روند ساخت بزرگراه در مسیر زاهدان - زابل اظهارداشت: یکی از نیازهای سیستان و بلوچستان توسعه زیر ساختهای ریلی و جادهای است.
وی ادامه داد: در این راستا به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت بندر بینالمللی چابهار و مزیت ترانزیتی سیستان و بلوچستان به کشورهای آسیای میانه حدود یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در این استان مورد نیاز بوده که تاکنون ۴۸۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیکی رفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل مادر تخصصی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور تصریح کرد: همچنین به منظور تسریع در توسعه سیستان و بلوچستان از مجموعه بزرگراههای مورد نیاز ۳۰ درصد با انعقاد قرارداد در حال ساخته شدن است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین پروژههای بزرگراهی سیستان و بلوچستان در مسیر زاهدان _ زابل در حال احداث است که بزودی با تخصیص به موقع اعتبارات در قطعات باقیمانده آماده بهرهبرداری خواهد شد.
خادمی با اشاره به راه آهن چابهار_ زاهدان گفت: این مسیر ریلی به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی کشور با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد با اشتغال سه هزار و ۲۰۰ نفر بطور مستقیم و بکارگیری یکهزار و ۲۰۰ دستگاه ماشینآلات امید است تا سال ۱۴۰۲ به بهرهبرداری برسد.
وی تاکید کرد: در برنامه سفر امروز به سیستان و بلوچستان در نظر داریم ادامه راهآهن چابهار_ زاهدان را به سمت میلک و سیستان بررسی و نتایج آن را به اطلاع وزیر راه و شهرسازی برسانیم تا برنامهریزیها در این زمینه هر چه سریعتر انجام شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه رهبر معظم انقلاب برای تسریع در احداث این خط ریلی ۳۰۰ میلیون دلار (۹ هزار میلیارد تومان) از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده که کمک ارزندهای به ساخت این خط ریلی در جنوب شرق کشور مس کند.
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
زاهدان- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل مادر تخصصی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت: اعتبارات ساخت بزرگراه و راه اصلی در سیستان و بلوچستان از ۲۶۰ میلیارد تومان سال ۹۹ با افزایش ۳۰۰ درصدی در سالجاری به ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده است.