گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس درشرق استان گلستان از تدوین و ابلاغ نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی توسط دولت و نیز تصویب طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار (شکستن انحصار گرایی) توسط مجلس شورای اسلامی که مقدمات پیشگیری و مقابله با فساد را فراهم می‌کند، قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نمازجمعه امروز گنبدکاووس با یادآوری شعار انتخاباتی آیت الله سیدابراهیم رییسی مبنی بر مبارزه با فساد، اظهار داشت که اصول دوازدهگانه نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی رییس جمهوری بسیار روشن، شفاف و صریح است و همه مسوولان از بالا تا پایین باید برای تحقق آن کمک نمایند.

وی با مهم دانستن نقش نظارتی مردم در مبارزه با فساد، افزود: اگرچه جای این نظارت موثر در نقشه ملی ترسیم شده خالی است و باید برای آن نیز تدبیر شود اما در مبارزه با فساد می‌بایست از سر ریشه‌ها، دانه درشت‌ها و گردن کُلفت‌ها درحوزه‌های مختلف مالیاتی، بانک‌ها شروع کرد تا نفع آن به جامعه بویژه محرومان برسد.

به گزارش ایرنا، شفاف‌ سازی، مدیریت تعارض منافع، فرهنگ‌سازی و نظارت همگانی، متناسب سازی ساختار و تشکیلات دولت، شایسته گزینی، سهولت فرایندها، دولت الکترونیک، توسعه رویکرد زنجیره‌ی ارزش، حمایت از فعالیت سالم، تقویت اشراف، نظارت موثر و کارآمد و برخورد قاطع، اصول دوازدهگانه رییس جمهوری است که ۲۴ شهریور امسال ابلاغ شد.

حجت الاسلام ترابی به تصویب ۲ روز پیش طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار توسط مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز در شکستن انحصارات کسب مجوزها و جلوگیری از خرید و فروش غیرقانونی آن و در نهایت مبارزه با فساد موثر است.

وی، پیگیری مجلس برای ساماندهی بازار خودرو را نیز قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری دولت و مجلس و اجرای طرح‌های اشاره شده، آرامش اقتصادی به بازار بازگردد و قیمت‌ کالاها و خدمات نیز کاهش یابد.

خطیب جمعه گنبدکاووس همچنین به نخستین سفر خارجی رییس جمهوری و شرکت در اجلاس شانگهای در کشور تاجیکستان اشاره کرد و گفت که این سفر و دیدارهایی که آیت الله رییسی با روسای جمهور ۶ کشور عضو این اجلاس از جمله چین و روسیه برگزار کردند، در راستای سیاست جمهوری اسلامی برای گسترش روابط با شرق و کشورهای همسایه و توسعه روابط اقتصادی با آنها صورت گرفت.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به در پیش بودن موسم بازگشایی مدارس و برگزاری جشن عاطفه‌ها جهت کمک به دانش آموزان نیازمند، از مردم و نیکوکاران گنبدکاووس خواست تا متناسب با شرایط تورم و گرانی کالاها به نیازمندان کمک نمایند تا خانواده‌های نیازمند در تهیه نوشت افزار و ملزمات تحصیل برای فرزندان خود دچار مشکل نشوند.

وی از تلاش مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی در سرعت بخشیدن به واردات واکسن کرونا و واکسیناسیون افراد جامعه قدردانی کرد و از واجدین شرایط در منطقه گنبدکاووس درخواست کرد تا بدون توجه به تبلیغات سوء دشمنان، در اسرع وقت با مراجعه به مراکز تجمیعی نسبت به تزریق واکسن و ایمن سازی خویش اقدام نمایند.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.