به گزارش شنبه شب روابط عمومی این سازمان،عباس ملازینلی افزود: در این مدرسه ، مفاهیم شهروندی در پنج محور اصلی از جمله شهر و فرهنگ( میراث فرهنگی شهر و هنرهای شهری)، شهر و طبیعت (محیط زیست و پسماند)، شهر و فراغت( فرصت های فراغتی شهری)، شهر و فناوری( تکنولوژی و فناوری های نوین)، شهر و شهروندی ( یک شهروند چه مسئولیت، حقوق و مطالباتی میتواند داشته باشد،) ارایه می شود.
وی اظهارکرد: کودکان در مدرسه شهرآموز ضمن برقراری ارتباط با شهر محل سکونت خود، احساس صمیمیت و تعلق بیشتری به منطقه سکونت خود پیدا می کنند و کودکان با نقش اقتصادی، میراث فرهنگی، میراث ناملموس، فناوری ، مشاغل و صنایع فعال، محیط زیست و ابعاد مختلف شهرشان آشنا می شوند و این موضوع میتواند در کشف استعداد و انتخاب شغل آینده کودکان و نوجوانان سودمند باشند.
ملازینلی خاطرنشان کرد: تیم فکری و اجرایی شهرآموز متشکل از ۳۰ عضو شامل مشاوران مدیریت اجرایی، حقوق کودک، برنامه ریزی آموزشی، روانشناس، تیم تولید محتوا و اجرایی است.
به گفته این فعال اجتماعی تیم های یاد شده با برگزاری ۱۰ جلسه مجازی، چهار جلسه حضوری، سه جلسه تمرین ،پشتیبانی و ۶ جلسه بازدید از مناطق مختلف شهر از جمله بافت تاریخی، پارک علم و فناوری، موزه دفاع مقدس، باغ فخار ،مسیل و تولید بیش از ۵۰ کلیپ در حوزه شهروندی فعالیت می کند.
۶۰ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یزد در مرکز این استان زندگی می کنند.