زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: برداشت محصولات گلخانه‌ای از سطح ۵۷ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است.

شیرزاد کمالی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: گلخانه‌داران خاش زودتر از سایر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان، محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه کردند.
وی ادامه داد: نیاز به تنوع کشت و تامین بازارهای داخلی و با نگاه به فرآیند صادرات که در سالهای اخیر رونق پیداکرده باعث شده علاوه‌بر خیار و گوجه فرنگی، کاشت بادمجان نیز در برنامه کشاورزان قرار گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: امسال برای اولین بار چهار هکتار از گلخانه‌ها و بانظارت کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان به کشت ۱۰ده رقم بادمجان اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: با عنایت به کاشت این محصول در نیمه مردادماه، بادمجان اولین محصول گلخانه‌های خاش است که به بازار عرضه و همچنین بتدریج خیار و گوجه فرنگی  نیز برداشت آن آغاز خواهد شد.

کمالی گفت: هم‌اینک ۵۴ هکتار فضای گلخانه‌ای در شهرستان خاش وجود دارد و بزودی به ۵۶ هکتار افزایش خواهد یافت.

وی اظهارداشت: از مجموع کل گلخانه‌های سیستان و بلوچستان ۲۵ درصد آن در شهرستان خاش وجود دارد.

به گزارش ایرنا کشت گلخانه‌ای با صرفه‌ترین و کم آب‌ترین نوع کشت در کشور و جهان است و می‌تواند سوددهی خوبی داشته باشد.
شهرستان‌های جنوبی سیستان‌وبلوچستان به ویژه ۲ شهرستان بندی چابهار و کنارک با توجه به همجواری با آب‌های آزاد و دمای هوای مناسب در طول سال به عنوان یک گلخانه طبیعی بهترین شرایط و موقعیت را برای کشت انواع محصولات دارد دمای هوای این شهرها، خاک حاصلخیز، تفاوت نوع تابش خورشید و درجه حرارت این شهر با سایر نقاط کشور بهترین موقعیت برای کشت‌های گلخانه‌ای و سایر محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری را فراهم کرده است.
از سوی دیگر دسترسی مناسب چابهار به بازارهای جهانی بهترین شرایط را برای ساخت گلخانه و تولید محصولات کشاورزی به وجود آورده است و می‌توان علاوه بر تأمین بازار مصرف داخلی از طریق بندر شهید بهشتی محصولات تولیدی را به کشورهای مختلف دنیا صادر کرد.