به گزارش گروه فرهنگی ایرنا در متن حکم عزت الله ضرغامی برای علی اصغر شالبافیان آمده است: نظر به شایستگیهای فردی و تجربیات موفق شما در پژوهشهای تخصصی، مشارکت در فرآیندهای قانونگذاری و مدیریتهای اجرایی حوزههای مختلف گردشگری، جنابعالی را به سمت «معاون گردشگری» وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی منصوب مینمایم.
تعاملات در سطوح مختلف دولت، حاکمیت و بخش خصوصی جهت حداکثرسازی هماهنگی بینبخشی و رفع مداخلات بیندستگاهی بهمنظور رشد فزاینده و توسعه گردشگری، تدوین بستههای متنوع سفر متناسب با همه دهکهای درآمدی گردشگر داخلی و خارجی، توجه جدی به بازاریابی دیجیتال جهت جذب گردشگر خارجی و همافزایی با رسانهها جهت افزایش تقاضای سفر داخلی، تشکیل میزهای تخصصی متناسب با انواع مرسوم گردشگری، ایجاد جاذبههای مکمل در مجاورت ظرفیتهای گردشگری موجود با کمک بخش خصوصی، تکمیل و ساماندهی نظام جامع آماری گردشگری، ایجاد داشبورد برخط و اتاق وضعیت گردشگری و سرگرمی، همکاری در ایجاد سامانهٔ شفافیت وزارتخانه و حمایت از استارتآپها و کسبوکارهای فعال در فضای مجازی ازجمله مأموریتهای شما میباشد.
از خداوند متعال توفیقات جنابعالی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مکتب نورانی امام خمینی (ره) و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را خواهانم.
عضویت در هیئتعلمی و مدیریت گروه دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان، عضویت در هیئتمدیره انجمن علمی گردشگری ایران، همکاری با مرکز پژوهشها و کمیسیونهای مختلف مجلس در حوزههای گردشگری، میراثفرهنگی و صنایعدستی، معاونت هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی و عضویت در هیئت مدیره گروه هتلهای هما از سوابق علیاصغر شالبافیان است.
مشارکت در تدوین لایحه اهداف و وظایف وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، بخش احکام سند راهبردی گردشگری، آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجهبندی تاسیسات گردشگری، برخی بندهای قانون برنامه ششم توسعه در حوزه گردشگری، طرح تنقیح قوانین و مقررات گردشگری، طرح تبدیل سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به وزارتخانه و مشاور قوانین و مقررات معاونت گردشگری و مشاور سرمایهگذاری و اقتصادی صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی، کارشناس گردشگری سلامت معاونت گردشگری در دهه ۸۰ و عضویت در کمیتههای وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی از جمله سوابق او در همکاری با این وزارتخانه است. شالبافیان، فارغ التحصیل مدیریت بیمه اکو در مقطع کارشناسی، رتبه نخست مدیریت بازاریابی گردشگری در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه علامه طباطبایی و مدیریت استراتژیک از دانشگاه تهران است.
تألیف و ترجمه چهار کتاب، تدوین بیش از ۳۰ مقاله علمی منتشرشده در داخل و خارج از کشور از جمله فعالیتهای علمی اوست.