زنجان- ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: به مناسبت برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان، ۱۷۰ اکیپ برای دیدار با خانواده‌های شهدای استان زنجان آماده‌ شده است.

علی کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به دستور استاندار و رییس ستاد کنگره، در اجرای نهضت دیدار با خانواده معظم شهدا، در آستانه برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، افزود: در این دیدارها که از نیمه دوم شهریورماه امسال آغاز شده و با مشارکت دستگاه‌های اداری و شرکت‌های دولتی و غیردولتی، انجام می شود، ضمن تجدید میثاق با شهدا و آرمان‌های نظام مقدس نظام جمهوری اسلامی از والدین و همسران شهدا تجلیل به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه این دیدارها با حضور نمایندگان سپاه، بنیاد شهید، مدیر دستگاه و شرکت در مرکز استان و شهرستان‌ اجرا می‌شود، تصریح کرد: دیدار با خانواده‌های ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، یکی از اقدامات ویژه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، به اهداف اجرای این طرح، نیز اشاره کرد و افزود: آشنایی با مشکلات خانواده‌ها، تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ابلاغ سلام مقام معظم رهبری، اطلاع از احوال ایثارگران در دوران کرونا و انجام توصیه‌های لازم، از جمله اهداف این طرح است.

کاظمی، قرار گرفتن همه مدیران اجرایی استان، در این فضای معنوی، اهتمام در پیشبرد برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت و مساعدت در حل مسائل و مشکلات خانواده‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و رفاهی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

وی، با بیان اینکه در این دیدارها یک تندیس متحدالشکل و لوح تقدیر با حضور مدیران استان زنجان، به خانواده‌های شهدا اهدا می‌شود، گفت: جمع‌بندی و احصاء مشکلات و مطالبات خانواده‌ها، بعد از اجرای طرح، انجام می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: این دیدارها با مجوز ستاد کرونای استان زنجان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انجام می‌شود.

کاظمی تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در کنار مشارکت با سایر دستگاه‌های ذیربط در برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان، مسئولیت کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا را بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان مهرماه امسال برگزار خواهد شد.