همدان- ایرنا- فرمانده انتظامی استان همدان گفت: عوامل انتظامی با قدرت و اقتدار اجازه قداره کشیدن، قدرت نمایی و طلب رقیب کردن به اراذل و اوباش را در این استان نمی‌دهند.

به گزارش ایرنا، سردار سلمان امیری روز سه شنبه در آیین معارفه رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرمانده انتظامی شهرستان همدان اظهار داشت: کارهای خوبی درباره برخورد با اراذل و اوباش توسط عوامل انتظامی و پلیس اطلاعات صورت گرفته هر چند مردم از اقدامات صورت گرفته مطلع نیستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر عده ای از اراذل و اوباش نوظهور وارد این عرصه شدند که باید روسای کلانتری نسبت به شناسایی این افراد اقدام و برخورد لازم را انجام دهند.

فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: دستی که به قصد تعرض، ایجاد ناامنی و اخلال در نظم و امنیت عمومی بالا رفت باید پایین بیاید همچنین در زمینه برخورد با متجاوزان به عنف و هرگونه تعرض به بانوان مصمم بوده و به هیچ وجه کوتاه نمی آییم.

سردار امیری با تاکید بر اینکه عوامل مستقر در پلیس ۱۱۰ باید برای افزایش رضایمندی از این مجموعه تلاش کنند از مردم خواست تنها در صورت جرائم فوریت دار با این مرکز تماس بگیرند تا دست ماموران در برخورد با جرائم خشن، نزاع و درگیری باز باشد.

وی اضافه کرد: تماس های غیرفوری و غیرعملیاتی با مرکز فوریت های پلیسی بسیار بالا است و برخی مواقع مردم در تماس با این مرکز خواستار حضور ماموران برای حضور میانجیگری در اختلاف های به وجود آمده در یک معامله ملکی و امثالهم می کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان با تاکید بر اینکه ناجا تنها در برقراری ۲۰ درصد امنیت تاثیرگذار است توضیح داد: نیروی انتظامی باید با مدیریت ظرفیت های مردمی از آن به عنوان سرمایه های اجتماعی برای برقراری امنیت استفاده کرده تا خروجی بهره گیری از توان مردم به امنیت پایدار منتج شود.

سردار امیری کاهش سرقت های مهمه و کسب رتبه برتر در شفافیت آمار را از توفیقات انتظامی همدان در سالجاری دانست و گفت: باندهایی از استان های مجاور روزهای پنجشنبه و جمعه در همدان حضور یافته و اقدام به سرقت هایی می کردند که با همکاری دستگاه قضایی و برقراری ایست و بازرسی این افراد شناسایی و برخی از آنها پیش از انجام سرقت دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: موضوع سرقت متعلق به ناجا نیست بلکه پلیس به عنوان مدیریت صحنه وارد میدان شده تا سازمان های مختلف را برای کاهش آمار سرقت کنار هم بیاورد.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: شب گذشته اختلاف خانوادگی بین یک زوج سبب قتل زن جوان شد در حالیکه موضوع قتل هم به عنوان یک معضل اجتماعی ارتباطی با نیروی انتظامی ندارد چرا که نمی توان برای کنترل هر فرد یک مامور گذاشت.

سردار امیری ادامه داد: با وجود کاهش در سرقت های مهم از جمله سرقت اثاثیه منزل، خودرو و موتورسیکلت اما روند سرقت های خرد از جمله وسایل داخل خودرو، اثاثیه باغ ویلاها و ساختمان های نیمه کاره افزایشی بوده و همدان در این زمینه رتبه دار است.

وی درباره جمع آوری معتادان به عنوان یکی از عوامل افزایش سرقت های خرد نیز گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ ظرفیت خوبی را برای پذیرش معتادان متجاهر در نهاوند فراهم کرد اما هنوز ظرفیت کم است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: دستگیری و پاک کردن چهره شهر از لوث معتادان متجاهر کمتر از ۲۴ ساعت زمان می برد اما باید برای مکان نگهداری این افراد و اصلاح آنها چاره ای اندیشید.

در این آیین سرهنگ هادی نجفی سرپرست سابق رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان همدان و سرهنگ جمشید باقری فرمانده سابق انتظامی شهرستان همدان به عنوان رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان معرفی شد.