به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان بازرسی کل کشور، غلامعباس ترکی افزود: سازمان بازرسی عملکرد و نحوه انجام وظایف دستگاههای مسئول در هماهنگی پروازهای سفر اربعین را با دقت نظارت، پیگیری و مورد مطالبه قرار میدهد.
وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری، مطابق قانون، مسئولیت نظارت بر عملکرد شرکتهای هواپیمایی، آژانسهای فروش بلیط و سامانههای اینترنتی رزو بلیط را بر عهده دارد و باید ضمن نظارت مستمر با هرگونه تخلف در فروش و عرضه بلیط سفر اربعین به طور قاطع برخورد و تخلفات را به دستگاههای مسئول گزارش کند.
ترکی ضمن اشاره به ورود سازمان بازرسی کل کشور و انجام اقدامات نظارتی در راستای تعیین سقف قیمت و حضور در ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی؛ از تشکیل کمیته ویژه نظارت و پیگیری تخلفات و جرائم مرتبط با عرضه بلیط هواپیما با مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری و همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرفکنندگان و دادسرای فرودگاه خبر داد.
معاون سازمان بازرسی افزود: با فراخوان همه مسئولان مربوط در جلسه ویژهای که در همین رابطه تشکیل شد، مسئولیت دستگاههای مربوطه در خصوص نظارت بر عملکرد ایرلاینها، آژانسهای هواپیمایی و سامانههای رزرو بلیط مشخص و کمیته ویژهای برای رصد و پایش عرضه بلیط تشکیل شده که نماینده بازرسی امور راه و شهرسازی این سازمان ضمن حضور در این کمیته نظارت لازم را به عمل خواهد آورد.
وفق مصوبات جلسه مزبور، تعداد شرکتهای هواپیمایی مسئول حمل ونقل هوایی در ایام اربعین حسینی به ۱۲ شرکت افزایش یافت.
نظارت مستمر سازمان هواپیمایی کشوری بر عملکرد ایرلاینها در راستای عرضه بلیط دو سره به متقاضیان بدون محدودیتهای اجباری، لغو همه پروازهای چارتری در ایام اربعین و معرفی شرکتهای هوایی متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی، انجام بازدیدهای میدانی نمایندگان اعضای کمیته نظارت در قالب گشتهای تعزیرات طی ایام اربعین از عملکرد آژانسهای هواپیمایی و سامانههای رزرو بلیط و ارسال گزارشهای تخلفاتی به سازمان تعزیرات حکومتی، ایجاد محرومیتهای شدید برای شرکتهای هواپیمایی متخلف از سوی سازمان هواپیمایی علاوه بر مجازاتهای قضایی و تعزیراتی و اطلاعرسانی عمومی صحیح به زوار محترم در خصوص برنامه زمانی فروش بلیط، قیمت مصوب و مراجع رسیدگی کننده به شکایات مردمی برخی از مصوبات این جلسه بود.