تهران-ایرنا-ویژه برنامه «چهل چراغ» به مناسبت هفته دفاع مقدس و در آستانه اربعین حسینی با هدف ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جوار مقبره شهدای گمنام بوستان کوکب منطقه ۹ پایتخت برگزار شد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه فرهنگسرای رویش، در این آیین سیدمصطفی موسوی لاری شهردار منطقه ۹، اکبر بختیاری رئیس فرهنگسرای رویش و مدیر فرهنگی و هنری شهرداری منطقه ۹، سرگرد قدیری فرمانده سپاه ناحیه حمزه سیدالشهدا و جمعی از ائمه جماعات حضور داشتند.

شهردار منطقه ۹ تهران در این آیین گفت: «چهل چراغ» برنامه‌ای برای تکریم از خانواده شهدا و معرفی بیشتر شهدا به نسل جوان است. 

موسوی لاری، آرامش همه را مدیون شهدا دانست و افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد، این است که باید یادمان باشد آرامشی که امروز فرزندانمان دارند و با خیالی آسوده در کلاس درس و مدرسه حاضر می‌شوند را مدیون شهدا هستیم، شهدا کسانی هستند که از جان خود گذشتند تا ما آرامش داشته باشیم، مادران و پدران شهدا هم انسان‌های بزرگی هستند که این فرزندان را پرورش دادند. 

وی بیان کرد: همه تلاش ما این است تا شهدا را بیشتر به نسل نوجوان معرفی کنیم به همین دلیل سعی کردیم برنامه‌هایمان به گونه‌ای باشد تا نوجوانان را جذب کنیم.

رئیس فرهنگسرای رویش نیز در این برنامه گفت:  امسال دومین دوره از برنامه «چهل چراغ» است که در سطح شهر تهران برگزار می‌شود، هدف از برگزاری این برنامه ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و تجلیل و بزرگداشت مقام شهداست. 

بختیاری افزود: در برنامه چهل چراغ برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، این بار از مقام والای شهید داود احقاقی یکی از شهدای منطقه با حضور خواهر و خانواده اش تجلیل کردیم.

وی بیان کرد: برگزاری یادمان شهید امیر کاشانی با حضور حبیب کاشانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و برپایی فرهنگسرای دفاع مقدس در ترمینال چهار فرودگاه مهرآباد از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای رویش در بزرگداشت مقام شهدا و معرفی هر چه بیشتر آنان به نسل نوجوان و جوان است. 

بختیاری گفت: برنامه مهرآئین هم یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگسرای رویش است که تور نیم روزه زیارتی هر بار برای یک یا دو خانواده شهید برگزار می‌کنیم. 

اجرای سرود و روایتگری سیره شهدا، مداحی و شعرخوانی، برپایی غرفه هم‌عهدی با شهدا و توزیع فال شهدا در قالب مسابقه ایستگاه‌های کودک و نوجوان، نمایشگاه کتاب، مراسم قرعه‌کشی از دیگر بخش‌های برنامه «چهل چراغ» بود. 

این برنامه با عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام به پایان رسید.