کاشان - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر کاشان گفت: امدادرسانی به آسیب‌دیدگان در جاده‌های منتهی به این شهرستان در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، سیدمنصور میرابوطالبی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرنا اظهار داشت: در ۶ ماه نخست امسال نجاتگران داوطلب این جمعیت با انجام ۷۴ ماموریت، ۱۴۹ نفر از هموطنان آسیب‌ دیده را  امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به مصدوم شدن ۱۱۳ نفر در حادثه‌های نیمه نخست امسال افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر کاشان در این مدت ۳۰ مصدوم را برای درمان و بررسی بیشتر با آمبولانس به مرکزهای درمانی شهرستان انتقال دادند.

رییس جمعیت هلال احمر کاشان گفت: نیروهای داوطلب این جمعیت در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای کاشان در ۲۸ فقره تصادف با تجهیزات فنی اقدام‌ به رهاسازی مصدومان از داخل خودرو کردند.

وی از مردم خواست برای امدادرسانی جمعیت هلال احمر در حادثه‌ها و سانحه‌های طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی۱۱۲ تماس بگیرند.

میرابوطالبی با تاکید بر اینکه نجاتگران جمعیت هلال احمر از نیروهای جوان و مردمی هستند، اضافه کرد: شهروندان می‌توانند پس از سپری کردن دوره‌های عمومی و تخصصی امداد و نجات به عنوان نیروی داوطلب در این سازمان به کارگیری شوند.

معاون مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به اینکه این استان در مواقع بحران به عنوان جایگزین تهران تعیین شده است، ادامه داد: کاشان نزدیک‌ترین شهر اصفهان به تهران است که با وجود راه‌آهن، آزادراه و دارا بودن فرودگاه می‌تواند در مواقع بحران کمک کند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ شمال اصفهان، دارای۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر است.