کرمانشاه- ایرنا- امروز همزمان با چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان بیرق‌های عزا در اقصی نقاط کرمانشاه برافراشته شد و حال و هوای این استان مرزی رنگ و بوی عزا و ماتم به خود گرفت.

به گزارش ایرنا، در چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، ندای  «حی علی العزا» از سراسر کرمانشاه به گوش می رسد و مردم متدین این استان سوگوار امام تشنه لب خود هستند.

۴۰ روز از شهادت امام سوم شیعیان و اهل بیتش می گذرد که در شب عاشورا امان نامه دشمن را پاره کرد تا آبرو و عزت ابدی خود را بازیچه زندگانی کوتاه و چند روزه دنیا نکرده باشد.

به همین مناسبت آیین های عزاداری در مساجد، تکایا و امام زادگان استان با حضور دلسوختگان امام حسین (ع) طی دیشب و امروز برگزار شد و مردم عزادار در چهلمین روز شهادت امام مظلوم شیعیان و یاران با وفایش به سر و سینه زدند.

دلدادگان حسینی که امسال به دلیل محدودیت‌های اعمال شده کرونایی از پیاده‌روی اربعین جا مانده‌اند، در آیین های عزاداری و دسته‌های پیاده‌روی شرکت کردند تا بدین طریق دین خود را به شهدای کربلا ادا کرده باشند.

مردم کرمانشاه که در سال های گذشته افتخار میزبانی زوار اربعین حسینی از نقاط مختلف کشورمان و کشورهای همسایه را داشتند ۲ سال است به دلیل شرایط کرونایی از این فیض الهی محروم شده‌اند.

به همین مناسبت مراسم باشکوه زیارت اربعین صبح دوشنبه با حضور اقشار مختلف مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حسینیه حضرت آیت الله جلیلی کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم، زیارت اربعین توسط «یزدان ناصری» یکی از قاریان استان قرائت شد و آیت اللله «مهدی احدی» یکی از روحانیون منطقه نیز در باره اهداف قیام امام حسین (ع) و سجایای اخلاقی امام سوم شیعیان مطالبی بیان کرد.

همایش جاماندگان حسینی نیز قرار است با حضور هیات های عزاداری و اقشار مختلف مردم کرمانشاه ساعت ۱۵ عصر امروز از میدان آزادی این شهر تا باغ فردوس برگزار شود.  

مراسم ویژه اربعین در ۱۰ بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه هم گفت: مراسم ویژه جاماندگان اربعین حسینی علیه السلام در ۱۰ بقعه متبرکه استان همزمان با شب و روز اربعین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد صالحی» به ایرنا افزود: بقاع متبرکه امامزاده ابراهیم کرمانشاه، امامزاده ابراهیم کنگاور، امامزاده سیدجمال الدین فش، امامزاده احمد و امامزاده هادی سنقر، بقعه سیده فاطمه و مسجد و زیارتگاه صاحب الزمان کرمانشاه، ‌ امامزاده قاسم پاامام، امامزاده علی اکبر اسلام آبادغرب، بقعه احمدابن اسحاق سرپل ذهاب بقاع مجری برنامه اربعین بودند.