بجنورد-ایرنا- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: امسال میزان جابه جایی دام سبک با مجوزهای این اداره کل نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۷ درصد افزایش یافته است که بیشتر آن به مقصد مازندران بوده است. 

دکتر علی اکبر دلیرصحرایی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خشکسالی و گرانی نهاده های دامی سبب شد تا تقاضا برای فروش تقاضا برای مجوز جابه جایی دام در استان افزایش یابد و بدین ترتیب امسال بیشتر دام های استان به مقصد کشتارگاه های استان مازندران و تهران بوده است.

وی افزود: نیمه نخست امسال ۳۵۱ هزار و ۲۱۵ راس دام سبک با دریافت مجوزهای دامپزشکی استان به مقصد سایر استان ها حمل شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۹۸ هزار و ۴۳۲ راس بوده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت میزان صدور مجوز برای جابه جایی دام سنگین از این استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۸.۴ درصد رشد داشته است. 

وی اظهار داشت: امسال چهار هزار و ۱۵۹ راس دام سنگین با دریافت مجوزهای لازم از استان خارج شده است که این رقم در نیمه اول پارسال سه هزار و چهار راس دام سنگین گزارش شده است. 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه دام های استان به منظور کشتار حمل و از استان خارج شده است گفت: گرانی نهاده های دامی سبب شده تا تولید برای دامدار به صرفه نباشد از این رو دامداران متقاضی عرضه آن در بازار شده اند. 

خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.