مشهد- ایرنا- رییس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: به دلیل قیمت زیاد انواع گوشی های تلفن همراه، آغاز به کار مدارس و دانشگاه‌ها فروش این وسیله الکترونیکی را در بازار این شهر افزایش نداد.

افشین اکبری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک انواع برندهای گوشی تلفن همراه در بازار مشهد به فراوانی یافت می شود اما به دلیل گرانی آن تقاضای زیاد برای آن نیست. 

وی ادامه داد: قیمت ۶۰ درصد انواع برندهای گوشی تلفن همراه در بازار مشهد بین ۲۰ تا ۷۰ میلیون ریال است و خریدار زیاد ندارند و گوشی های تلفن همراه دست دوم نیز به دلیل ماهیت الکترونیکی بودن آن، تقاضایی ندارند زیرا عمر مفید گوشی ۱۸ ماه است و گوشیهای دست دوم از کیفیت مطلوب برای انجام فعالیتهای مورد نیاز برخوردار نیستند.

رییس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: هم اکنون ۷۰۰ شرکت واردکننده گوشی تلفن همراه در کشور به دلیل رقابت در این نوع کالا، گوشی تلفن همراه را کمتر از نرخ آن در دوبی (پایتخت تجاری امارات) می فروشند زیرا تقاضا از میزان واردات کمتر است و خریداری وجود ندارد.

وی با اشاره به تاثیر افزایش قیمت دلار بر روی قیمت گوشی تلفن همراه افزود: واردات گوشی تلفن همراه با ارز نیمایی به قیمت هر دلار ۲۳۶ هزار ریال انجام می گیرد لذا افزایش نرخ دلار آزاد در قیمت آن تاثیری ندارد.

اکبری ادامه داد: در روزهای اخیر قیمت برندهای شیائومی و سامسونگ گوشی تلفن همراه در بازار افزایش ۲ درصدی داشته که دلیل اصلی آن از مبداء تولید است و ارتباطی به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و افزایش تقاضا در این زمینه ندارد.

وی سود قانونی در فروش هر گوشی تلفن همراه برای فروشنده را هفت درصد ذکر کرد و گفت: به دلیل تقاضای کم، فروشندگان کمتر از هفت درصد سود در فروش دارند و حاشیه سودشان از فروش لوازم جانبی است اما از آنجا که خرابی و از مد افتادگی در لوازم جانبی زیاد است، افزایش قیمت این لوازم از گوشی تلفن همراه بیشتر است. 

هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در مشهد از اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی پروانه کسب دریافت کرده اند.