بوشهر-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید نقشه جامع عمرانی این بندر با حفظ اصالت بافت تاریخی و مبلمان شهری منطبق با فرهنگ آن طراحی شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در نشست با اعضای شورای شهر بوشهر افزود: شبه جزیره بوشهر در کنار خلیج فارس دارای موقعیت خاص و شرایط استراتژیک بنیادین است.

وی بیان کرد: در بوشهر همچنین باید اقتصاد دریا محور و اقتصاد کرانه‌ای در دستور کار قرار بگیرد و از ظرفیت خلیج‌فارس برای توسعه این بندر استفاده ویژه شود.

صفایی بوشهری با تاکید بر ضرورت تنظیم سند حوزه فرهنگی، عمرانی، اقتصاد کرانه‌ای در بندر بوشهر تصریح کرد: تنظیم سند توسعه جامع شهری بوشهر در بخش‌های مبلمان شهری، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی ضروری است.

وی ادامه داد: استان بوشهر در تدوین سند اقتصاد دانش‌بنیان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی الگو است و سند منطقه ویژه علم و فناوری استان نیز تصویب شده که این مزیتی مهم و بزرگ برای استان به شمار می‌رود.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از توجه شورای شهر بوشهر در کمک به حل مشکلات حوزه درمان افزود: خدمات شورای شهر بوشهر در رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا در پیک پنجم این بیماری درخور تحسین است که نشان می‌دهد نگاه اعضای شورای جدید بوشهر برای رفع مشکلات مردم است.

وی ادامه داد: باتوجه به کاهش قدرت خرید مردم ضروری است با همکاری و مشارکت دیگر دستگاه‌ها و نهادها به خانوارهایی که دچار مشکلات معیشتی شده اند خدمات رسانی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه علاوه بر نهادهای مختلف، ستاد نماز جمعه بوشهر در عرصه خدمات‌رسانی معیشتی فعال است، افزود: حجم فشارهای مالی به مردم زیاد و شرایط معیشتی برخی از خانوارها تناسبی با درآمدهای آنان ندارد  به همین دلیل حمایت ویژه از این خانوارها امری مهم و ضروری است.

صفایی بوشهری توجه به مشکلات اشتغال و مسکن جوانان را یک ضرورت دانست و عنوان کرد: با توجه به قیمت بالای مسکن  در این استان ایجاد شهرک و مجتمع مسکونی ویژه جوانان  باید در اولویت مدیریت شورای شهرها و شهرداری‌ها قرار بگیرد.