کرمانشاه- ایرنا- رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه گفت: روزانه بین هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار تماس با مرکز پیام متصل می‌شود که حدود ۷۰ درصد این تماس‌ها مزاحمت‌ تلفنی است.

به گزارش ایرنا، «فرهاد فرهودی» عصر چهارشنبه در مراسم تقدیر از آتش‌نشانان شهرداری کرمانشاه افزود: برای حل این مشکل دستگاه هوشمند و تلفن گویا نصب شده و تمامی مکالمات ضبط می‌شود که این امر باعث کاهش مزاحمت‌های تلفنی شده است.

وی با بیان اینکه باید جایگاه و شأن آتش نشانان افزایش یابد، تصریح کرد: احداث ایستگاه جدید تهیه خودروی سبک برای بافت فرسوده و خرید پله ۵۲ یا ۶۵ متری از نیازهای کنونی سازمان آتش نشانی کرمانشاه است که برای تأمین آن در حال پیگیری هستیم.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه ضمن تبریک روز آتش نشان با بیان اینکه اعتماد مردم به مجموعه آتش نشانی قابل تقدیر است، گفت: وقوع حوادث برای مردم تلخ است لذا در برخورد با مردم که در آن لحظه شرایط روحی مناسبی ندارند باید سعه صدر داشت چرا که همه نوکر مردم هستیم.

وی با بیان اینکه امکانات رفاهی همکاران باید افزایش یابد و در این راستا در حال تلاش هستیم، افزود: امداد و نجات جان انسان‌ها یک عبادت الهی است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه هم در این مراسم گفت: وضعیت کنونی سازمان آتش نشانی رنگ و بوی قوی به خود گرفته که این نشان از درایت رییس این سازمان است.

خسرو عیساییان افزود: آتش نشانی یعنی ایثار و از خودگذشتگی و ان شاء الله با همین روحیه بتوانید به مردم خدمت کنید.

معاون شهردار کرمانشاه ادامه داد: آموزش نیروها و تأمین اقلام مورد نیاز هزینه نیست بلکه خدمت به مردم است و در این راستا تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت.

در پایان این مراسم، از هشت آتش نشان که امسال به افتخار بازنشستگی نایل شدند و ۱۲ آتش نشان نمونه با اهدای لوحی تقدیر شد.