ارومیه- ایرنا- رییس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راههای فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : در راستای بهسازی و آسفالت راههای روستایی، ۲۹۲ کیلومتر از راههای روستایی در ۱۱ شهرستان استان آماده آسفالت است.

جعفر صادقی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : این امر در راستای اجرای جهاد بهسازی و آسفالت راههای روستایی استان برای برخورداری خانوارهای روستایی از راه مناسب و توسعه ارتباطات و اقتصاد روستایی اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: برای آسفالت این مقدار راه روستایی ۱۱ هزار و ۶۹۰ تن قیر مورد نیاز است که تاکنون نزدیک به هزار و ۷۶۲ تن قیر تحویل شده و امید است مابقی قیر مورد نیاز نیز به زودی تحویل شود.

رییس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راههای فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: این مقدار آسفالت شامل ۵۵ محور روستایی استان بوده که در شهرستان های مهاباد، نقده، سردشت، شوط، میاندوآب، ماکو، شاهین دژ، خوی، تکاب، پیرانشهر و ارومیه اجرایی می شود.

صادقی پور گفت: با تخصیص به موقع اعتبارات لازم و قیر مورد نیاز شاهد آسفالت مقدار بیشتری از محورهای روستایی خواهیم بود که یکی از فاکتورهای مهم توسعه و رفع محرومیت زدایی است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی بیش از هشت هزار کیلومتر راه روستایی دارد که کمی بیش از ۵۰ درصد آن آسفالته است.