شیراز-ایرنا- بنیامین یوسفی دونده دو های سرعتی و محمد رضا رحمانی فر در پرتاب دیسک از استان فارس به همراه تیم ملی جوانان ایران در رقابت های دو و میدانی منطقه آسیای میانه به میزبانی ازبکستان، ۲ نشان طلا و یک نقره را کسب کردند.

رییس هیات دو و میدانی فارس پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: بنیامین یوسفی دونده آینده دار ایران و استان فارس ابتدا در ماده ۱۰۰ متر با زمان ۱۰ ثانیه و ۴۷ صدم ثانیه بر سکوی قهرمانی ایستاد، اسکار کواچ مرادُف از ازبکستان با زمان ۱۰ ثانیه و ۹۶ صدم ثانیه نایب قهرمان شد و امیررضا معین پور دیگر دونده کشورمان نیز با  زمان زمان ۱۱ ثانیه و ۶ صدم ثانیه عنوان سوم را به خود اختصاص داد تا ایرانی ها حرف اول را در دو ۱۰۰ متر بزنند.

ستاره دو های سرعتی 

روح الله نجمی ادامه داد:همچنین بنیامین یوسفی هم در ماده ۲۰۰ متر دست به کار بزرگی زد و باز مان ۲۱ ثانیه و ۶ صدم ثانیه دومین نشان طلای این مسابقات را به خود اختصاص داد تا ستاره دو های سرعتی شود .

وی اضافه کرد : همچنین در این ماده امیررضا معین پور دیگر دونده  تیم ملی کشورمان با زمان ۲۱ ثانیه و ۸۹ صدم ثانیه نشان نقره گرفت و اسکار کوجماروف  از ازبکستان هم مدال برنز به خود اختصاص داد.

پرتابگر نقره ای  فارس

محمدرضا رحمانی فر از فارس دارنده نشان نقره پرتاب دیسک آسیای میانه 

رییس هیات دو و میدانی  فارس به کسب نشان نقره محمد رضا رحمانی فر در ماده پرتاب دیسک اشاره کرد و افزود:  در این ماده نیز صادق صمیمی از ایران با پرتابی به مساقت ۶۱ متر و ۴۹ سانتی متر به مدال طلا دست یافت ، محمد رضا رحمانی فر پرتابگر شیرازی با پرتاب ۵۴ مترو ۴۰ سانتی متر نشان نقره را به خود اختصاص داد .

نجمی گفت: بهنام زارع مهذبیه از فارس مربی بنیامین  یوسفی در دو های سرعتی  و عبدالله جمشیدی  هم از این استان مربی محمد رضا رحمانی فر در پرتاب دیسک بودند.

تیم ملی دو و میدانی  نوجوانان و جوانان با ۳۰ ورزشکار دختر و پسر در این رقابت ها شرکت کرده بود .

رقابت های دو و میدانی  آسیای میانه به میزبانی کشور ازبکستان شامگاه پنجشنبه  پایان یافت و تیم ملی دو و میدانی نوجوانان و جوانان ایران صاحب ۱۹ مدال طلا ، ۱۰ نقره و ۲ برنز شدند.

در این رقابت ها ۳۰۰ ورزشکار  از کشور های ایران،ازبکستان ،ترکمنستان ، تاجیکستان ، قزاقستان و قرقیزستان در بخش دختران و پسران شرکت داشتند.