ارومیه-ایرنا- کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه های پیش بینی و پیش یابی، احتمال بارش رگبار و رعد و برق در شمال استان تا پایان هفته وجود دارد و بکارگیری تدابیر لازم ضروری است.

یاسر اشتاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش دما نیز برای تمامی نقاط آذربایجان غربی به میزان سه تا چهار درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها در شمال استان وجود دارد و لازم است شهروندان همچنان موارد ایمنی را رعایت کنند.

اشتاد با بیان اینکه دمای شهرستان ارومیه بین مثبت ۱۲و ۲۶ درجه سانتی گراد در نوسان بود، گفت: شهرستان تکاب با مثبت پنج و بوکان مثبت ۲۸ درجه سانتی گراد به ترتیب خنک ترین و گرم ترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.  

 کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: وزش باد ملایم که در استان جریان داشت از بعد از ظهر روز دوشنبه در نقاط جنوبی شدید تر می شود.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.