بجنورد-ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از اعزام هیات تجاری ۲۰ نفره استان به کشور قزاقستان در مهرماه جاری خبر داد.

مهرداد داودزاده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این هیات تجاری و بازاریابی با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان به کشور قزاقستان اعزام می شود.

وی خاطرنشان کرد: این هیات تجاری متشکل از شرکت‌های توانمند در حوزه صادرات، تجار و بازرگانان و واحدهای تولیدی است و از ۲۵ تا ۳۰ مهرماه جاری در قزاقستان حضور خواهد داشت.

داودزاده در باره برنامه های پیش بینی شده در این سفر گفت: دیدار با تجار، بازرگانان و مسوولان اتاق بازرگانی قزاقستان، دیدار با مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، بازدید از حوزه های تخصصی بخش کشاورزی، صنعت ساختمان و لجستیک قزاقستان از جمله این برنامه ها است. 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: کشور قزاقستان دروازه ورود به اوراسیا است و نقش زیادی در دستیابی به بازار کشورهای اروپایی و تامین بازار جدید صادراتی دارد. 

این دومین اعزام هیات تجاری از خراسان شمالی به کشورهای خارجی است. تابستان امسال یک هیات تجاری از این استان به کشور ارمنستان اعزام شد.