تهران- ایرنا- نماینده مردم شیروان درمجلس شورای اسلامی، گفت: خراسان شمالی تنها استانی است که با وجود ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان حتی یک گذرگاه مرزی ندارد که نبود این زیرساخت‌ها باعث کُندی رشد این استان شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی جدی» در نطق میان دستور خود در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اقدامات دولت برای تامین انبوه واکسن کرونا و واکسیناسیون سریع عمومی کشور، گفت: امیدوارم در حوزه اقتصادی و معیشت مردم هم به شکل انقلابی و جهادی گشایشی را در زندگی مردم ایجاد کند که البته شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی دولت در این حوزه هستیم.

نماینده مردم شیروان درباره مشکلات حوزه انتخابی خود نیز گفت: استان خراسان شمالی در مقایسه با دیگر استان‌ها هنوز از محرومیت‌های بسیاری رنج می‌برد و تنها استانی است که ریل و آزادراه ندارد و با وجود عبور بیش از ۲۰ میلیون مسافر طی سال از مسیر گرگان- بجنورد- شیروان- مشهد متاسفانه ۸۰ کیلومتر بزرگراه آن دو طرفه است و تصادفات بسیار در این مسیر، خانواده‌ها را داغدار نموده است.

جدی افزود: خراسان شمالی تنها استانی است که با وجود ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان حتی یک گذرگاه مرزی ندارد که نبود این زیرساخت‌ها باعث کُندی رشد این استان شده است.  این مشکلات سبب مهاجرت بسیار بالا، تورم، بیکاری شده است و از دولت می‌خواهیم نسبت به پیگیری بیشتر خدمت وزرای توجه نشان دهند.

وی ادامه داد: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهیم برای تعیین تکلیف و شروع عملیات اجرایی راه‌آهن مشهد-شیروان-بجنورد-گرگان و تکمیل بزرگراه جنگل گلستان-بجنورد و راه بین شهری شیروان-اسفراین و راه ترانزیتی شیروان-اوغاز-باجگیران و قریب ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت‌نشده شهرستان شیروان به خراسان شمالی سفر کند. مطالعه طرح هادی۵۰ درصد روستاهای استان و شهرستان هنوز کامل نشده و ضروری است که مطالعات آنها تکمیل و مسیر توسعه روستاها تعیین تکلیف شود تا مهاجرت از روستاها به شهر به حداقل برسد.

نماینده مردم شیروان از وزیر نیرو خواست نسبت به تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان و رفع تنش آبی بیش از ۳۰۰ روستا اقدام کند و گفت: همچنین عملیات آبرسانی شرب شهر شیروان و فاروج و روستاهای این دو شهرستان باید در اسرع وقت از محل آب پایدار سرداب سرانی انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: از وزیر محترم علوم خواستارم مطابق با وعده داده شده قبلی به استقلال هر چه سریعتر دانشکده کشاورزی شیروان اقدام لازم انجام دهد تا بیش از این احساسات مردم جریحه‌دار نشود. همچنین از وزیر محترم کشور می‌خواهم زمینه تاسیس هر چه سریعتر شهرداری در این شهر را فراهم نماید.  

جدی خطاب به وزیر جهادکشاورزی، افزود: بسیاری از دامداران و مرغداران استان به دلیل نبود نهاده‌های دامی در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برند و ضروری است در اسرع وقت نسبت به تامین نهاده‌های مورد نیاز استان اقدام شود و درباره تسریع در خرید تضمینی دام زنده، سیب درختی، کشمش و زعفران با قیمت مناسب اقدام اساسی انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهشمندم نسبت به تکمیل هر چه سریعتر پردیس سینمایی شیروان که یکسال است متوقف شده است، اقدام سریع انجام دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم استان بی‌صبرانه منتظر حضور رییس جمهوری هستند می‌خواهم جناب آقای دکتر رییسی سفر به مناطق محروم استان خراسان شمالی را در اولویت قرار دهد.