ارومیه- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: طی نیمه نخست امسال ۶ هزار و ۲۸۰ پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز به شعب این نهاد وارد شد که هفت درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

محمد اقوامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، همه ۶ هزار و ۲۸۰ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و رای آنها صادر شده است.

وی اضافه کرد: شعب ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان پس از طی مراحل قانونی متهمان را علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده به نفع دولت به پرداخت هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی بیان کرد: از جمله کالاهای قاچاق کشف شده که برای قاچاقچیان آنها حکم صادر شده می توان به البسه، سیگار، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوخت و قطعات یدکی خودرو اشاره کرد.

وی اظهار کرد: ادارات تعزیرات حکومتی با همراهی یگان های انتظامی مستقر، در راستای توجه به تولید داخل مبارزه با قاچاق کالا را در دستور کار جدی خود دارد و این امر در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار امسال مبنی بر پشتیبانی از تولید است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی به علت مرزی بودن از مسیرهای ترانزیت کالای قاچاق به شمار می رود و سالانه به ارزش صدها میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط می شود.