بجنورد-ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: طی یکسال اخیر، ۲۲۰ جلد سند مالکیت موقوفات به مساحت ۱۲۹ هزار هکتار در این شهرستان خراسان شمالی اخذ شد.

سعید علیپور روز دوشنبه به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران شیروان با بیان اینکه این شهرستان در اخذ سند مالکیت رتبه اول استان را دارد اظهار داشت: همچنین در این مدت ۳۶۰ رقبه تمدید قرارداد و ۴۴ رقبه جدید تنظیم قرارداد شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۳ موقوفه جدید به ارزش ریالی ۳۰ میلیارد ریال با اجرای نیات آزادی زندانیان، قرآنی، اطعام و عزاداری امام حسین(ع) و کمک به دانش آموزان بی بضاعت صورت گرفته است.

علیپور اضافه کرد: توزیع بیش از پنج هزاربسته معیشتی، پنج هزار بسته تحصیلی و ۶۰ هزار بسته غذایی گرم بین محرومان و نیازمندان شناسایی شده در مراسم های مختلف از جمله خدماتی بوده که از محل اجرای نیات موقوفات شهرستان انجام شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: هفته وقف از ۲۷ صفر به مدت ۱۰ روز ادامه دارد که در این هفته ۶۰ عنوان برنامه شامل برگزاری نشست های تخصصی، دیدار با مسئولان، برگزاری همایش یاوران وقف، دیدار با خانواه شهدا، برپایی غرفه هایی در بقاع متبرکه و راه اندازی ایستگاه همه واقف باشیم برگزار خواهد شد.

علیپور با اشاره به اهمیت وقف و رسانه افزود: رسانه در ترویج و توسعه فرهنگی نقش به سزایی دارند که باید از ظرفیت آنان در این زمینه بیشتر استفاده شود.

وی از نامگذاری یکی از میدان شیروان به نام وقف برای نخستین بار خبر داد و تصریح کرد: این شهرستان با سه هزار و ۲۰۵ رقبه بیشترین رقبات استان را دارد.

اینک این شهرستان دارای ۹۵۷ موقوفه و ۶۲ بقاع متبرکه است.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.