مهاباد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: شهروندان در جشن عاطفه‌های امسال بیش از ۱۴ میلیارد ریال کمک کردند که نسبت به سال قبل ۱.۵ برابر افزایش نشان می‌دهد.

احمد نوذری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال این جشن همزمان با سراسر کشور از روز ۲۰ شهریورماه گذشته آغاز شده و تا ۱۴ مهر در سطح شهر و روستاهای این شهرستان تداوم خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه از این مقدار ۱۱ میلیارد ریال به صورت کالا و مابقی نقدی بوده است، ادامه داد: امسال با تعامل بیشتر و همچنین افزایش تعداد مراکز نیکوکاری، افزایش مشارکت های مردمی و همچنین تسهیل در امر اهدای کمک های مردمی موجب بیشتر شدن مبالغ اهدایی توسط شهروندان شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد اظهار داشت: این کمک‌های مردمی در حمایت از هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز و ۸۰ دانشجوی تحت پوشش این نهاد هزینه شده است تا آنان نیز در سال تحصیلی جدید هیچ کمبودی بابت ملزومات آموزشی نداشته باشند.

نوذری با قدردانی از ستاد خیران و کمک‌های مردمی به این نهاد، اظهار داشت: خیران نیکوکار مهابادی همواره یار و مددکار نیازمندان واقعی هستند و در راستای رفع نیازهای محرومان و اقدامات خداپسندانه تاکنون قدم‌های بزرگی برداشته‌اند.

به گزارش ایرنا، آیین شور عاطفه‌ها در سال جاری با شعار "باهم مشق محبت بنویسیم" از ۲۰ شهریورماه جاری تا اواسط مهر به همت کمیته امداد و با همکاری آموزش، صدا و سیما، بسیج مستضعفین و مراکز نیکوکاری با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند و گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری و انفاق برگزار می‌شود.

در شهرستان ۲۴۰ هزار نفری مهاباد، بیش از ۱۰ هزار نفر در قالب پنج هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد هستند.