تهران- ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن دستور اجرا و پیاده‌سازی «پیوست عدالت» برای تمام سیاستگذاری‌های اقتصادی این وزارتخانه بر ضرورت تدوین برنامه‌های قابل ارزیابی و دارای ابعاد توأمان کیفی و کمی با تمرکز بر کاهش هرچه بیشتر فساد، محرومیت، فقر و شکاف طبقاتی تأکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «سید احسان خاندوزی»، طی ابلاغیه‌ای با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تدوین «پیوست عدالت» برای تمام بخشنامه‌ها، مصوبه‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها تأکید کرد: رعایت اصول و مبانی عدالت در فرآیند تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و اجرا به عنوان یکی از ارکان اساسی شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی باید منجر به حاکمیت گفتمان عدالت شود.

 وزیر اقتصاد بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی ابلاغی و همچنین اصول حاکم بر الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت و توجه به الزامات گفتمان عدالت و پیشرفت و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد.

همچنین، در متن ابلاغیه خاندوزی به احصاء و سطح بندی ابر پروژه‌های وزارت اقتصاد، معاونت، شرکت و مرکز یا دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اجرایی که تأثیر مستقیم بر عدالت اقتصادی دارند توجه ویژه شده است.

بعلاوه، تدوین دستورالعمل‌های لازم و نظارت مؤثر به منظور تحقق برنامه‌های ابلاغی در این حوزه و سنجش اثربخشی اقدامات در بازه‌های زمانی تعریف شده خواسته دیگر خاندوزی در متن ابلاغیه است.  

وزیر اقتصاد دستور داده است تا ساز و کاری تعاملی برای ایجاد ارتباط مؤثر با بخش‌های مختلف، ازجمله دانشگاه‌ها و مراکز علمی، بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌ نهاد فعال در این حوزه طراحی شود.

خاندوزی ضمن اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های قابل ارزیابی و دارای ابعاد توأمان کیفی و کمی بر کاهش هرچه بیشتر فساد، محرومیت و فقر و شکاف طبقاتی به عنوان یکی از اهداف تهیه پیوست عدالت تأکید کرده است.

گفتنی است وزیر اقتصاد خواستار ارائه گزارش ماهانه در این خصوص به حوزه وزارتی شده است.