خمین - ایرنا - فرمانده انتظامی خمین گفت: ۲۴ هزار و ۵۰۰ تماس از سوی شهروندان این شهرستان در ۶ ماهه نخست امسال با مرکز فوریت‌های پلیسی ( ۱۱۰ ) برقرار شد.

سرهنگ " بهزاد فکوری" روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران خمین به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا افزود: از این شمار تماس، ١١ هزار و ۵٠٠ مورد آن عملیاتی شده و باقی تماس‌ها با راهنمایی پلیس به سازش انجامید.
وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کشف سرقت در خمین، اضافه کرد: دستگیری سارقان در این شهرستان ۹ درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی خمین گفت: سرقت احشام در این شهرستان در سال جاری به دلیل برخورد قاطع پلیس با سارقان و مشارکت مردم، ۶۴ درصد کاهش یافته است.
سرهنگ فکوری با اشاره به کاهش ۶٣ درصدی سرقت خودرو در خمین افزود: سرقت قطعات داخل خودرو ٢٢ درصد و سرقت از منزل ١٢ درصد در ۶ ماهه نخست امسال کاهش داشته است.
وی بیان کرد: ۱۷۲ کیلو انواع مواد مخدر امسال در خمین کشف و ۱۶۰ توزیع کننده، خرده فروش و معتاد در این شهرستان دستگیر شدند.
فرمانده نیروی انتظامی خمین تاکید کرد: قدرت نه گفتن به ویژه در نوجوان و جوانان عامل مهمی در کاهش مصرف مواد مخدر است.
سرهنگ فکوری با اشاره به اینکه زادگاه امام راحل، ۳۳ شهید امنیت را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: پرونده دستگیری عوامل شهادت " مرتضی براتی " و " مهدی معماری" شهدای امنیت یکسال اخیر این شهرستان در حال پیگیری است.

وی شعار هفته ناجا را " پلیس هوشمند، امنیت پایدار" بیان کرد و گفت: ۵۰ عنوان برنامه تکلیفی و بومی نظیر صبحگاه مشترک، تجلیل از خانواده شهدا و دیدار با پیشکسوتان نیروی انتظامی در هفته گرامیداشت ناجا در خمین برگزار می‌شود.

۱۷ تا ۲۳ مهر ماه به‌عنوان هفته ناجا نامگذاری شده است.