بیرجند- ایرنا- همزمان با ایام پایانی ماه صفر و احتمال افزایش تقاضا برای سفر با ناوگان عمومی به شهرهای زیارتی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در خراسان جنوبی تشدید می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: کارشناسان این اداره کل با همکاری نمایندگان پلیس راه انتظامی استان علاوه بر حضور در پاسگاه‌های ثابت پلیس راه، با استقرار در محورهای مواصلاتی و همچنین حضور در پایانه‌های مسافری بر عملکرد و شرکت‌های حمل و نقل مسافر نظارت داشته و علاوه بر بررسی وضعیت ایمنی و رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی، به وضعیت رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری بویژه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نظارت خواهند کرد.

 مهدی گرجی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: استعلام وضعیت ابتلای مسافران به کرونا همچنان بصورت سیستمی توسط نرم‌افزار صدور بلیت انجام می‌شود و به منظور راستی‌آزمایی انجام استعلام توسط متصدیان شرکت‌ها نظارت‌های حضوری در محل پایانه‌های مسافری، شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل مسافر و استقرار تیم‌های کنترلی در محورهای مواصلاتی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: نظارت‌های لازم از سوی کارشناسان اداره کل بر نحوه عملکرد رانندگان به استفاده از ماسک و همچنین توقف ناوگان در محل مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی برای صرف غذا و ادای فریضه نماز به‌صورت روزانه و با استفاده از سامانه سپهتن نیز انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش مبنی بر رعایت نکردن، موضوع مراتب به کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل (ماده ۱۲)، رانندگان (ماده ۱۱) و ناوگان (ماده ۱۴) ارجاع و با متخلفان برخورد خواهد شد.

 گرجی به فراهم بودن زیرساخت‌های دریافت بلیت با استفاده فناوری‌های نوین اشاره کرد و افزود: به‌منظور کاهش هزینه‌های سفر، آلودگی محیط زیست، سفرهای شهری و همچنین رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از تردد مضاعف مسافران به منظور دریافت بلیت در پایانه‌های مسافری و شرکت‌های حمل و نقل، مسافران می‌توانند نسبت به دریافت بلیت با برنامه‌ریزی قبلی و از طریق وب سایت فروش بلیت شرکت‌های مسافری استان به نشانی www.payaneha.ir و www.payaneha.com اقدام کنند.

وی اظهار داشت: برای  ارتقای سطح خدمات، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی سفر از مسافرین تقاضا می‌شود با طرح هر گونه شکایات، انتقاد، پیشنهاد از طریق سامانه ۱۴۱ و سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ ما را در نظارت مستمر و ارتقای سطح خدمات یاری کنند.