تهران- ایرنا- مدیر بحران شهرستان ورامین گفت: سه نفر از ساکنان شهرستان ورامین به دلیل سقوط در کانال انتقال آب جان خود را از دست دادند و تلاش‌ها برای کشف اجساد این افراد ادامه دارد.

علیرضا ابراهیمی بامداد سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این سه فرد در کانال آب درجه یک انتقال آب، حاشیه روستای جعفرآباد اخوان سقوط کرده و جان خود را از دست داده‌اند و تلاش عوامل امدادی برای شناسایی اجساد این افراد همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با فراخوان غواصان حرفه‌ای تلاش شده تا اجساد این افراد کشف شود ولی حجم زیاد آب جاری در این کانال، این امر را با دشواری همراه کرده است.

وی با اشاره به بررسی علت بروز این حادثه از سوی عوامل انتظامی گفت: تا کشف اجساد تلاش‌ها ادامه خواهد داشت.

کانال انتقال آب درجه یک دشت ورامین، از شهرستان پاکدشت آغاز شده و در طول مسیر ۱۵ کیلومتری، از شمال به جنوب ورامین امتداد یافته و آب را به مزارع جنوبی ورامین منتقل می‌کند.

در منطقه موسوم به جمال‌آباد، کانال انتقال آب پساب تصفیه شده جنوب تهران نیز با این کانال تلاقی پیدا کرده و هم اکنون آب جاری ناشی از پساب تصفیه شده است و آبی از سد ماملو در کانال جریان ندارد.

عبور این کانال از حاشیه مناطق مسکونی و جاده موسوم به " تیغاب" همواره موجب بروز حوادث متعدد سقوط خودرو و عابران پیاده درآن می‌شود که نوع سازه و شیب حاشیه آن باعث می‌شود که در صورت جریان آب، فرد سقوط کرده به هیچ عنوان نتواند خود را نجات دهد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.