حمید آقاجانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تامین نشدن اعتبارات استانی جهت خدمت رسانی به روستاها توسط دفاتر روستایی، فرسوده شدن ناوگان حمل و نقل، کمبود نیروی انسانی، و خودپستچیگری برخی دستگاه های اجرایی، از جمله مشکلات پست است.
وی نبود امکانات تبلیغاتی کسب و کارها در درگاه تجارت الکترونیکی را از دیگر مشکلات پست برشمرد و افزود: کارکنان اداره پست با توجه به افزایش مبادلات پستی در دوسال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا حضور حداکثری دارند که متاسفانه نبود همکاری از سوی برخی دستگاه های دولتی و دریافت حقوق حداقلی با توجه به فعالیت بالا چالش هایی را به وجود آورده است.
آقاجانی درخصوص برنامه ریزی های صورت گرفته عنوان کرد: راه اندازی پست سیار به منظور افزایش سهولت دسترسی مردم به خدمات پستی در منزل و فروشگاه و توسعه کسب و کارهای خانگی و روستایی در قالب ساختار بازار الکترونیک شرکت ملی پست با هدف ایجاد بازار فروش محصولات آنان در کل کشور از جمله برنامه ها و بازارهای شناسایی شده است.
آقاجانی ادامه داد: جهت مبادله سریع و روزانه مرسولات بین دو استان سمنان و مازندران و کاهش ضریب خسارت مرسولات خط ویژه بین استانی سمنان-ساری راه اندازی شد.
وی افزود: همچنین همکاری با دستگاههای اجرایی و احصاء خدمات آنها در پیشخوان دفاتر پستی به منظور کاهش مراجعات مردم به دستگاه های اجرایی، کاهش سردرگمی افراد در روندهای اداری و حذف ارتباطات نامتعارف سازمانی در نظر گرفته شد.
مدیرکل پست استان سمنان تصریح کرد: حذف ترددهای برون استانی به واسطه تعامل با دانشگاه ها از جمله اهداف اداره کل پست در سال ۱۴۰۰ است./
.