شهرکرد- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۴ طرح هادی روستایی با اختصاص اعتبار ۱۴ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان در استان به مرحله بهره‌برداری رسید که به مناسبت روز روستا افتتاح می‌شود.

فرشید ریاحی سامانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به سبب وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری روز دوشنبه در شهرستان کوهرنگ امسال برنامه‌های روز روستا در استان با اولویت رسیدگی به روستاهای این شهرستان، ارزیابی خسارت‌های وارده بر خانه‌های روستایی و تلاش برای جبران آن معطوف شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تیم‌های ارزیاب مشغول برآورد خسارت‌های وارده بر خانه‌های روستایی شهرستان کوهرنگ هستند.

ریاحی سامانی در ادامه با اشاره به افتتاح طرح‌های هادی روستایی استان به مناسبت روز روستا، اظهار داشت: از مجموع ۱۴ طرح قابل افتتاح، سه طرح‌ هادی روستایی در روستاهای دورک سفلی، دورک علیا و حمزه‌آباد با هزینه‌کرد ۹۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در شهرستان کوهرنگ به بهره‌برداری رسیده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین ۲ طرح هادی در روستاهای قلعه‌تک و موسی‌آباد شهرستان کیار قابل افتتاح شده است که برای اجرای آن یک میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

ریاحی سامانی با اشاره به اجرای چهار طرح هادی روستایی در شهرستان لردگان با اختصاص ۶ میلیارد و ۷۷ میلیون تومان، افزود: این طرح‌ها در روستاهای ورکهله، خنگ‌دره‌شور، شهرک فجر و سردار سرقلعه اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر طرح‌های هادی اجرا شده در استان می‌توان به طرح هادی روستایی در روستای قراب شهرستان اردل، روستای آزادگان شهرستان بن و روستای چم‌چنگ شهرستان سامان اشاره کرد.

ریاحی سامانی همچنین از آغاز عملیات اجرایی هشت طرح هادی روستایی در استان همزمان با روز روستا خبر داد و گفت: این طرح‌ها در روستاهای شهرستان‌های فارسان، بروجن، لردگان، اردل و کوهرنگ با ۶ میلیارد و ۷۳۲ میلیون تومان اجرا می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری به دیگر طرح‌هایقابل افتتاح روز روستا در استان اشاره کرد و افزود: علاوه‌بر طرح‌های هادی روستایی عملیات اجرایی یک پروژه مسکونی ۴۲ واحدی نیز در روستای قراب شهرستان اردل با اختصاص ۱۲ میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان آغاز می‌شود.

ریاحی سامانی گفت: همچنین در هر شهرستان نیز مقرر شد تا سند مالکیت و زمین به صورت نمادین اعطا و مسکن‌های مقاوم‌سازی شده نیز افتتاح شود.

به گزارش ایرنا، ۱۵ مهرماه در تقویم ملی به نام روز روستا نام گرفته است

چهارمحال و بختیاری دارای ۸۰۰ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ۵۷۵ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است. حدود ۳۴۰ هزار نفر در روستاهای چهارمحال و بختیاری سکونت دارند که این رقم ۳۶ درصد جمعیت این استان را شامل می‌شود.