سید محمد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در توضیح ضرورت تقدیم لایحه تصویب آییننامه بین المللی شناورهای تندرو ۲۰۰۰، گفت: با عنایت به ضرورت افزایش ایمنی شناورهای خاص با سرعت بالا (تندرو) و کاهش خطرهای عملیاتی برای حفظ تعادل و جلوگیری از آسیبهای سازهای آنها و به منظور تعیین ضوابط طراحی و ساخت، تجهیزات مورد نیاز و شرایط عملیات و تعمیر و نگهداری شناورهایی که در سطح بین المللی فعالیت میکنند این لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.
معاون پارلمانی رییسجمهوری ادامه داد: آییننامه مذکور ابتدا با هدف ایجاد قوانین و مقررات بینالمللی برای کشتیهای خاص با سرعت بالا در سال ۱۹۹۴ توسط سازمان بین المللی دریانوردی تصویب شده و از ۱۹۹۷ اجرایی شد و اجرای این آییننامه برای شناورهای ساخته شده بعد از تاریخ اول جولای ۲۰۰۲، سطح ایمنی شناورهای خاص دارای سرعت بالا را افزایش داده و ریسک عملیاتی برای حفظ تعادل و آسیبهای سازهای آنها را تا حد قابل قبولی کاهش داد.
حسینی تاکید کرد: هدف اصلی این آییننامه، تامین ایمنی در سطحی برابر با کشتیهای معمولی است که به موجب کنوانسیون بین المللی نجات جان اشخاص در دریا ۱۹۷۴ (۱۳۵۳) (سولاس ۱۹۷۴) و کنوانسیون بین المللی خط شاهین ۱۹۶۶ (۱۳۴۵) از طریق اعمال استانداردهای ساختاری و تجهیزاتی با کنترلهای عملیاتی دقیق مقرر شده است.