بوشهر- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی و برنامه ریزی انجام شده کریدور نوار ساحلی جنوب در پایان دولت سیزدهم چهارخطه می شود، گفت: این کریدور تا پایان سال ۱۴۰۱ در نوار ساحلی بوشهر برای استفاده مردم به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی که روز پنجشنبه (۱۵ مهر ماه ) به همراه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر سفر کرده است در باره  اهداف بازدید و جزئیات برخی از پروژه‌ها در جریان ششمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر اعلام کرد: در بازدیدی از منطقه کنگان و عسلویه به همراه وزیر راه و شهرسازی  انجام شد یکی از پروژه‌های مهم کشور در استان بوشهر، احداث کریدور نوار ساحلی جنوب است که از شلمچه شروع می‌شود و با عبور از استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان‌و بلوچستان و در نهایت به پسابندر به طول یکهزار و ۸۵۰ کیلومتر ختم می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با اشاره به اینکه تکمیل کریدور نوار ساحلی جنوب کشور یکی از پروژه‌های مهم و در راستای اقتصاد محور جنوب در دست اجرا است، افزود: تکمیل این پروژه بزرگراهی زمینه توسعه اقتصادی سواحل جنوب را به همراه خواهد داشت.

خادمی ادامه داد: در زمان حاضر یکهزار و ۱۵۰ کیلومتر ازاین محور چهارخطه شده است و در استان‌های مختلف در حال بهره‌برداری است و عملیات اجرایی مابقی این کریدور مهم نیز با پیشرفت فیزیکی نزدیک به میانگین ۵۰ درصد در دست اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ۳۹۰ کیلومتر از این کریدور در استان بوشهر است که عمده این کریدور در این استان به طول ۲۷۰ کیلومتر به اتمام رسیده است و چند کنارگذر که امروز نیز وزیر راه و شهرسازی از آن بازدید داشت شامل محور بزباز - بندو به سمت هرمزگان و کنگان و اهرم به برازجان است که مجموعه باقیمانده طول کریدور در استان بوشهر ۱۲۰ کیلومتر است و پیشرفت فیزیکی محورهای آنها نزدیک به ۷۰ درصد است.

 محور بزباز-بندو بخشی از بزرگراه نوار ساحلی جنوب کشور در استان بوشهر به طول ۳۲ کیلومتر است این بزرگراه در انتهای حوزه استحفاضی استان به سمت هرمزگان است که باتوجه به نداشتن ایمنی کافی و محور فرعی بزباز-بندو- تقاطع عسلویه، ضرورت احداث و تکمیل محور بزرگراهی در سال‌های گذشته با هدف افزایش ایمنی تردد کاربران با خروج از مناطق روستایی، کاهش مصرف سوخت، تکمیل شبکه بزرگراهی استان و جنوب کشور، اصلاح دسترسی‌های لازم بزرگراه عسلویه-لامرد، رعایت پدافند غیرعامل با توجه به دسترسی به شبکه راه آهن، تکمیل بزرگراه بزباز-بندو را یکی از مهمترین اولویت‌های پروژه‌های راهسازی استان بوشهر تبدیل کرده است.

 وزیر راه و شهرسازی که نماینده معین هیات دولت در شهرستان های کنگان و دیر در سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به استان بوشهر تعیین شده است با شماری از اعضای شورای اسلامی شهرستان کنگان  نشست دارد.

بازدید از پل تقاطع دوراهک، جاده وفاق کنگان - دیر و پیچ های جاشک در اتوبان دیر - بوشهر و نشست با اقشار مختلف مردم دیر نیز از برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی در شهرستان دیر است.

بوشهر به گفته مسئولان ارشد این استان بزودی مقصد ششمین سفر استانی رئیس جمهوری قرار گرفته است، سفرهایی که با سنتی پسندیده جمعه‌ها و بسیار بی‌پیرایه تدارک دیده شده و اولویت آن استان‌های محرومی است که نیاز به توجه ویژه ‌ای برای حل موانع توسعه‌ دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری روز پنجشنبه در پیامی مشترک سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری و شماری از اعضای هیات دولت به این استان را فرصت مغتنمی برای حل مشکلات و نقطه عطفی در پیشرفت استان بوشهر اعلام کردند.