بجنورد-ایرنا- فرمانده مرزبانی خراسان شمالی گفت: همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی پاسگاه مرزی گیفان در منطقه مرزی استان با کشور ترکمنستان افتتاح شد.

سردار قربانعلی داوطلب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان، ساخت پنج پاسگاه در مناطق مرزی استان مصوب شد که تاکنون چهار مورد از این پاسگاه ها افتتاح شده است. 

فرمانده مرزبانی خراسان شمالی با بیان اینکه تمامی مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان در بخش مرزبانی محقق شده است افزود: ساخت ۱۰۲ واحد مسکونی سازمانی در مناطق مرزی یکی از مصوبه های سفر معظم له به استان است که قریب به اتفاق آنان تکمیل و تحویل شده و ۱۴ واحد که باقیمانده، همزمان با هفته نیروی انتظامی، تحویل می شود. 

وی افتتاح ۴۸ کیلومتر از راه مرزی بردر-سرانی را از دیگر پروژه های قابل افتتاح در هفته نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: این پروزه راهسازی هم از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان است که محقق شده است. 

فرمانده مرزبانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان و تحقق آن سبب شد تا اکنون وضعیت مرزبانی استان به لحاظ تجهیزات خودرویی، لجستیکی و سایر موارد ارتقا یافته و مناسب باشد.  

رهبر معظم انقلاب در ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۱ به استان خراسان شمالی سفر کردند که این سفر هشت روزه و مصوباتی که در جریان این سفر برای جبران محرومیت ها و عقب ماندگی های این خطه صورت گرفت، سرآغاز شکوفایی و توسعه این استان شد.

خراسان شمالی ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.