به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا پیمان پاک» روز شنبه در نشست هم اندیشی با تولیدکنندگان لوازم خانگی و بررسی اهداف و برنامههای این صنعت، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزیها، اولویتبندیهایی برای کشورهای هدف صادراتی انجام شده تا طی چهار سال آینده صادرات کشور ۳۵ میلیارد دلار افزایش داشته باشد.
وی تصریح کرد: بررسیها از سوابق صادراتی لوازم خانگی نشان می دهد قیمت و کیفیت لوازم خانگی ایرانی در کشورهای هدف مناسب است اما برای خدمات پس از فروش موفق عمل نکردهایم که پیشنهاد شده تا این موضوع برای توسعه بازار برندینگ و اعتبار خریدار، مورد توجه قراربگیرد.
رییسکل سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: بر اساس برنامهها در کشورهایی مانند ونزوئلا که مراودات مالی داریم ساز و کاری برای تهاتر کالاهای اولویت دار از جمله لوازم خانگی تعریف شده است و از سوی دیگر در مورد هند و کشورهای CIS نیز رایزنهای بازرگانی را برای توسعه صادرات لوازم خانگی فعال کردهایم.
معاون وزیر صنعت تاکید کرد: با توجه به رویکردی که اکثر کشورها در حمایت از تولید داخل دارند مقرر شده صادرات قطعات و تولید مشترک در دستور کار قرار گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
تهران- ایرنا- رییسکل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با بهبود بخشهای لجستیک، تعرفههای ترجیحی، اصلاح قوانین و مقررات و اصلاح ساختارها در بخش رایزنهای بازرگانی در تلاش برای کمک به توسعه صادرات هستیم.