شیراز-ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان فسا گفت: با پیچیده شدن جوامع ، کارکرد پلیس نیز تغییر می یابد و  اقدامات تامینی سنتی و قدیمی جای خود را به اقدامات به روز و متناسب با شرایط فعلی جامعه می دهد.

علیرضا فیروزی  صبح امروز شنبه در مراسم به مناسبت هفته ناجا در  محل فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان اظهار کرد: همه ارکان جامعه به خوبی می دانند که نقش نیروی انتظامی در تامین امنیت، آرامش و توسعه کشور، عزت، اقتدار ملت و نظام جمهوری اسلامی مهم و بسی تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: این مهم صرفا در حیطه تامین نظم و امنیت اجتماعی محدود و خلاصه نمی شود، همه جان بر کفان ناجا در هم افزایی با سایر نیروهای مسلح و پاسداران  امنیت کشور ما در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمانهای بلند آن همواره در تلاش هستند.

فیروزی با اشاره به نامگذاری امسال شعار هفته ناجا تصریح کرد: "نیروی انتظامی، پلیس هوشمند و امنیت پایدار" امسال به عنوان شعار راهبردی هفته ناجا نامگذاری شده که این مهم با دانش، آگاهی، استفاده از ظرفیت حداکثری اقشار مختلف مردم و دانش روز برای تحقق اهداف متعالی برنامه ریزی شده و با جدیت ادامه می یابد.

فرماندار فسا گفت: نیروی انتظامی تمام اقدامات خود را زیر نظر فرامین مقام معظم رهبری انجام می‌دهد که آن نیز برگرفته از مطالبات مردم است، برای رسیدن پلیسی در تراز جمهوری اسلامی و گام نهادن در مسیر گام دوم انقلاب به مولفه‌هایی نیازمند هستیم که یکی از آن‌ها هوشمندسازی پلیس است، این موضوع اولویت پلیس است.

به گفته وی، پلیس هوشمند یعنی دقت بالاتر، سرعت و اقتدار بیشتر در ماموریت‌ها و مبارزه مقتدرانه با هر نوع قانون‌گریزی است. 

وی بیان کرد: بدیهی است با تلاش شبانه روزی غیور مردان نیروی انتظامی علاوه بر تامین امنیت، در حوزه اجرای مصوبات ستاد ملی واستانی کرونا نقش گسترده ای دارند که می توان به اجرای طرح محدودیت هوشمند، اجرای قانون و اعمال دستورالعملهای قانونی اشاره کرد.

از ۱۷ تا ۲۳مهرماه هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.