ابراهیم عزیزی شنبه در دیدار جمعی از نمایندگان فرهنگیان فارس با وی در محل دفتر ارتباطات مردمی، ریشه بسیاری از مشکلات معلمان را در نوع نگاه غلط به آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: این نگاه غلط یک خطای استراتژیک بزرگ است که به نوعی منشا بسیاری از مشکلات معلمان و وزارتخانه آموزش و پرورش است.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ منزلت معلمان در تمام ابعاد گفت: متأسفانه در طول سالهای اخیر آموزش و پرورش به جای متن، در حاشیه بوده و این یک خطای استراتژیک است.
او افزود: امروز اگر منزلت معلم دستخوش آسیب شده یا آن انتظاری که از تعلیم و تربیت در تراز اندیشه های بلند انقلاب داریم محقق نمی شود، ریشه اش در نگاه غلطی بوده که بر این وزارتخانه حاکم شده است.
نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نگاه شغلی به حرفه معلمی گفت: ما از همان ابتدا یک نگاه جامع و کامل که منشا و معبر همه تحولات باشد به آموزش و پرورش نداشتیم.
او با بیان اینکه اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی جامعه در گرو حفظ منزلت معلم است، افزود: وقتی این منزلت را حفظ نکردیم، جامعه با مشکلات اجتماعی و فرهنگی دیگری مواجه خواهد شد که امروز مشاهده می کنیم.
عزیزی افزود: برخی فکر می کنند حفظ منزلت معلم تنها افزایش حقوق آنها است در حالی که حفظ منزلت ایشان ابعاد گسترده تری را شامل می شود که باید در خدمات مناسب به این قشر زحمتکش دیده شود.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فداکاری معلمان و دانش آموزان در برهه های مختلف انقلاب اسلامی اضافه کرد: معلمان ما با درک موقعیت های حساس انقلاب، نه آب به آسیاب دشمن ریختند نه در برابر مسائل کشور خنثی بودند؛ لذا کم ترین حق آنها توجه به مطالبات به حق ایشان است که باید تمام نهادها و سازمان ها در این زمینه احساس مسوولیت کنند.
عزیزی با اشاره به ۲۶ساحت سند تحول آموزش و پرورش و ضرورت نگاه حرفه ای به این وزارتخانه گفت: مجموعه تمام تصمیمات باید به رضایت مندی معلمان و تحول در آموزش و پرورش بینجامد وگرنه اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت: در طول این مدت معلمان و فرهنگیان نظرات خود را در خصوص لایحه رتبه بندی به مجلس اعلام کردند و ما نیز منعکس کردیم تا به بهترین شکل ممکن این لایحه اجرا شود.