سنندج-ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون ۲۷ درصد از دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

افشین خوشگوار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه واکسیناسیون دانش‌آموزان از ۲۸ شهریور سال جاری در سطح کشور آغاز شده است،اظهار داشت: باتوجه به اینکه مقرر است در آبان شاهد بازگشایی ایمن، مطمئن و تدریجی مدارس باشیم، یکی از رکن های اصلی بازگشایی قطعا واکسیناسیون دانش‌آموزان است.

وی افزود: به همین خاطر در سطح وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیم برآن شده که اجرای طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان با هماهنگی و با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون تربیت‌بدنی‌ آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: با هماهنگی انجام شده اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی قرار است واکسیناسیون عمومی دانش‌آموزان از ۱۸مهر در استان آغاز شد.

خوشگوار یادآور شد: اولویت اول آموزش و پرورش استفاده حداکثری از مراکز تجمیعی واکسیناسیون موجود و فعال در سطح شهرستان‌ها و مناطق است.
وی ادامه داد: در هر شهرستان و مناطقی که مسوولان بهداشتی و آموزش و پرورش تشخیص دهند باید پایگاه تخصصی ایجاد و راه‌اندازی شود، آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که فضا، امکانات و تجهیزات را در اختیار مراکز بهداشت و درمان قرار دهد.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به دانش‌آموزان را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: هماهنگی لازم در این زمینه در حال انجام است و به صورت نوبت‌بندی و مدرسه‌ای در شهرستان‌ها و مناطق انجام شود و دانش‌آموز با همراهی یکی از اولیای خود در مراکز تجمیعی واکسیناسیون حضور پیدا کنند و دُز اول واکسن را دریافت کنند.

وی افزود: تاکنون۲۷ درصدی از دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان از جمعیت ۱۲۷ هزار و ۵۴۰ دانش آموز واجد شرایط استان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

خوشگوار ابراز امیدواری کرد،با هماهنگی‌های انجام شده از ۱۸تا ۲۱ مهر این آمار را در این ایام تسریع دهیم و از ۲۱ تا ۲۳ مهر نیز بتوانیم لکه‌گیری دانش‌آموزان باقی مانده را به اتمام برسانیم.

وی انجام واکسیناسیون برای دانش‌آموزان را همانند سایر اقشار اختیاری و کاملا داوطلبانه دانست و اظهارداشت: توصیه می‌شود خانواده‌ها و دانش‌آموزان باتوجه به اینکه مدارس در چارچوب مشخص، بارعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی خواهد شد؛ هرچه سریع تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

استان کردستان بیش از ۳۰۰هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.