زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طرح هادی ۲۴۵ روستا با اعتباری بالغ بر یک‌هزار ۱۴۶ میلیارد ریال تهیه شده است که در صورت تخصیص اعتبار نسبت به شروع عملیات اجرایی آنها اقدام می‌شود.

رضا خواجه ای روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه، اغلب روستاهای انتخاب شده دارای طرح نیمه تمام بوده اند که فازهای شروع شده آنها تکمیل می شود، افزود: پیش بینی می شود از مبلغ یاد شده برای آسفالت معابر روستاهای سطح استان از محل اعتبارات قیر رایگان سال جاری نیز حدود ۵۴۰ میلیارد ریال در ۱۲۰ روستا هزینه شود.

وی اضافه کرد: در طی یکسال گذشته، تعداد ۱۹۱ روستا با اعتباری بالغ بر ۵۷۸  میلیارد ریال طرح هادی اجرا شده است که از این تعداد ۱۸۰ روستا نیمه تمام و ۱۱ روستا جدید را شامل می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان  ادامه داد: از تعداد پروژه های فوق ۱۰۰ روستا مربوط به پروژه های آسفالت معابر از محل اعتبارات قیررایگان و با مشارکت دهیاری ها بوده که اعتبار آن ۳۶۲ میلیارد ریال است.

خواجه ای افزود: ایجاد زمینه بهبود وضعیت اقتصادی روستاها از طریق تسهیلات تولید، اشتغال، و ارتقای درآمد روستائیان امری ضروری است و با توجه به اینکه روستاها می توانند در پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور مفید واقع شوند، اجرای طرح های هادی روستایی در بالا بردن کیفیت زندگی آن ها بسیار موثر بوده است.

وی اظهار داشت: خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در سطح روستاها موجب جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکل این قشر شده است.

وی با تاکید بر اینکه، بنیاد مسکن به عنوان متولی امر ساخت و ساز و اجرای طرح هادی در روستاها تلاش دارد تا با تعامل دهیاران و اعضای شورای اسلامی درجهت توسعه و تقویت روستاها قدم بردارد، خاطرنشان کرد: باید هماهنگی و همکاری مناسبی میان دستگاه‌های اجرایی، نهادها و مردم برای توسعه و آبادانی روستاها وجود داشته باشد.