بجنورد- ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه در ۶ ماه امسال ۷۸ هزار و ۲۲۳ نفر به این سازمان بیمه‌گر افزوده شدند گفت: هم‌اکنون ۶۹۸ هزار و ۹۹۳ نفر زیر پوشش بیمه هستند.

دکتر محسن رعنایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد بیمه شدگان در سال گذشته را ۶۲۰ هزار و ۷۷۰ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان این سازمان بیمه گر در سال جاری ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: این افراد در قالب پنج صندوق عضو بیمه سلامت هستند که شامل ۵۷ هزار نفر از کارکنان دولت، ۴۷۷ هزار نفر بیمه شده روستایی، هفت هزار و ۷۰۰ نفر ایرانیان، ۱۶۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی و مابقی نیز شامل مددجویان نهادهای حمایتی، خانواده شهدا و طلاب می شود.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان بیماران خاص در استان نیز امسال سه درصد رشد یافت اظهار داشت: هم اینک ۷۳۹ نفر بیمار خاص زیر پوشش این سازمان بیمه گر هستند که در سال گذشته این آمار ۷۲۰ نفر بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: هزینه درمان نیمه نخست امسال ۷۳۵ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال بود که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال به علت شیوع گسترده کرونا ۱۸ درصد افزایش یافته است.

رعنایی افزود: مراجعه به مراکز درمانی بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی استان نیز در نیمه نخست امسال در مقایسه بامدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش یافت.

وی گفت: در سال جاری ۶۷۱ هزار و ۹۷۷ نفر  به مراکز درمانی طرف قرار داد این استان مراجعه کردند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۵۷۴ هزار و ۴۳۲ بار مراجعه بود.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: در مجموع حدود ۸۴ درصد بیمه شدگان از خدمات رایگان بهره مند هستند که شامل بیمه شدگان روستایی و بیمه سلامت همگانی است که حق بیمه پرداخت نمی کنند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.