شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت:‌ از مجموع دستگاه‌های اجرایی استان، تاکنون ۱۶ دستگاه بُرش استانی برنامه‌های بهره‌وری را دریافت کرده‌اند.

علی شهریارپور روز یکشنبه در نخستین کمیته بهره‌وری چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم اختصاص منابع برای ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی، تاکید کرد: هر کدام از دستگاه‌های اجرایی باید بُرش استانی برنامه‌های بهره‌وری را از دستگاه‌های ملی و وزارتخانه‌ها دریافت و اجرایی کنند.

وی افزود: یک تا سه درصد اعتبارات جاری (هزینه‌ای) دستگاه‌های اجرایی استان برای ارتقای بهره‌وری اختصاص داده و هزینه شود.

شهریارپور تصریح کرد: این سازمان تخصیص اعتبارات دستگاه‌های اجرایی سهل‌انگار در هزینه‌کرد یک تا سه درصد اعتبارات جاری (هزینه‌ای) برای بهره‌وری را متوقف می‌کند.

وی با اشاره به لزوم پیگیری برای اجرای برنامه‌های بهره‌وری برای تولیدات، محصولات، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های مهم چهارمحال و بختیاری یادآور شد:‌ در این راستا طرح ایجاد الگوهای بهره‌وری محصولات کشاورزی استان مانند بادام، گل‌محمدی، سیب‌زمینی و پرورش ماهیان سردابی تهیه و به‌عنوان یک طرح ارتقای بهره‌وری اجرایی می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:‌ البته سایر تولیدات، محصولات، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های مهم استان به‌خصوص در حوزه‌های کشاورزی و صنعت استان می‌تواند مطرح باشد.

وی گفت: ‌بهره‌وری به‌عنوان یکی از مقوله‌های مهم اقتصادی، از برنامه سوم توسعه در کشور مطرح بوده است.

شهریارپور به برنامه رشد هشت درصدی اقتصادی کشور در سطح ملی اشاره و تاکید کرد:‌ از این میزان ۳۵ درصد برابر ۲.۸ رشد اقتصادی کشور باید از محل بهره‌وری باشد.

وی با اشاره به وجود زمینه ارتقای بهره‌وری در تمامی کالاها و خدمات افزود: بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری می‌توانند بر روی یک خدمات خاص متمرکز و آن را به‌عنوان یک طرح ارتقای بهره‌وری بررسی و اجرایی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان موظفند برای اجرای مطلوب برنامه‌های مرتبط با ارتقای بهره‌وری تلاش کنند.

الله‌کرم نصیری تصریح کرد: دستگاه‌های فعال در اجرای طرح ارتقای بهره‌وری در چهارمحال و بختیاری از اعتبارات تشویقی بهره‌مند و به‌عنوان الگو به سایر دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند.

به گزارش ایرنا،بهره‌وری بیانگر رابطه بـین استفاده از عوامل تولید و محصول تولید شده و ترکیبی از کارایی و اثربخشی است. کارایی به مفهوم صحیح انجام دادن کار است و بـا استفاده مفید از منـابع ارتباط دارد، یعنی این که از حداقل نهاده‌ها حداکثر محصول برداشت شود.