قزوین-ایرنا - استاندار قزوین گفت: باید فرهنگ مهارت و کارآفرینی در جامعه ما به منظور دستیابی به اهداف توسعه ای کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد و نهادینه شود.

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور یکشنبه شب در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین با وی افزود: برگزاری مسابقات ملی مهارت می تواند در ترویج فرهنگ مهارت و کارآفرینی موثر باشد.

وی با بیان اینکه بدون برخورداری و وجود نیروی انسانی ماهر،متخصص و توانمند خلق ثروت برای کشور و دستیابی به توسعه امکان پذیر نیست،افزود: پرورش نیروهای خلاق، ماهر و کارآفرین در جامعه با ترویج فرهنگ مهارت محقق می شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه ای رسالت مهمی برای تربیت نیروی انسانی ماهر و جهت دهی جوانان به سمت فراگیری مهارت های مورد نیاز بازار کار دارد.

جمالی پور خاطرنشان کرد: میزبانی قزوین در رشته رباتیک مسابقات ملی مهارت فرصت مناسب و معتنمی برای جلب نظر جوانان و نوجوانان استان به حوزه مهارت و اهمیت آن است.

استاندار قزوین در پایان این دیدار به دستگاه های مربوطه برای همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای به منظور کمک به میزبانی شایسته استان در مسابقات رباتیک دستور داد.

محسن مددی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قزوین نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های این اداره کل در راستای مهارت آموزی ارایه کرد و گفت: تلاش می کنیم تا رقابت های رباتیک را در قالب نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت به شکل شایسته ای میزبانی کنیم.

نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت پاییز امسال در ۱۳ استان کشور برگزار می شود که استان قزوین در رشته مهارت این رقابت ها میزبان است.

مسابقات ملی مهارت هرساله در ۲ بخش استانی و کشوری برگزار می شود و نفرات برتر این رقابت ها به عضویت تیم ملی مهارت برای شرکت در المپیاد جهانی درمی آیند.