کرمان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اهدای چهار قلم شیء تاریخی توسط میراث بانان افتخاری شهرستان رودبارجنوب به یگان حفاظت این استان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، سرهنگ سید علی حسینی افزود: این اشیای تاریخی شامل سه قدح و پیاله سفالی است که قدمت آنها به هزاره سوم قبل از میلاد برمی گردد.

وی تصریح کرد: اشیای تاریخی اهدا شده به اداره کل میراث فرهنگی کرمان در راستای انجام فعالیت های اطلاعاتی، فرهنگ سازی بومی و همچنین جلب مشارکت های اجتماعی به پایگاه حفاظتی شهرستان رودبار جنوب اهدا شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: همکاری نیروی انتظامی و میراث بانان افتخاری در چند سال گذشته با این اداره کل بسیار خوب بوده و کشف تعداد زیاد اشیای تاریخی و فرهنگی دلیل بر این ادعا محسوب می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود محوطه های باستانی و اماکن تاریخی و فرهنگی در کرمان بویژه در جنوب این استان، همکاری مردم، دوستداران میراث فرهنگی و همچنین میراث بانان افتخاری در اولویت برنامه های فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی قرار دارد.

شهرستان رودبار جنوب در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان واقع شده است.